اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شیوع مجدد کووید-۱۹ در ترکیه با افزایش ۵ برابری ابتلا به دلتا کرونا

مقام‌های بخش بهداشتی ترکیه از افزایش نگران کننده شمار بیماران مبتلا به کرونا بویژه سویه دلتا طی دو هفته گذشته همزمان با شمارش معکوس بازگشایی مدارس خبر دادند.

شیوع مجدد کووید-۱۹ در ترکیه با افزایش ۵ برابری ابتلا به دلتا کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های بخش بهداشتی ترکیه از افزایش نگران‌کننده شمار بیماران مبتلا به کرونا طی دو هفته گذشته خبر دادند.

به گزارش وبگاه «دووار» یکی از مقام‌های بخش بهداشتی، درمانی ترکیه روز دوشنبه در این باره گفت که شمار مبتلایان به کرونا تا پنج برابر افزایش یافته است و تقریباً همه بیماران از نوع دلتا کرونا رنج می‌برند. این مقام ترکیه‌ای گفت که، دلیل اصلی افزایش مبتلایان ، تردید در واکسن زدن در میان اقشاری از جامعه ترکیه است. 

این مقام ترکیه‌ای افزود: «در ۱۵ روز گذشته شمار مبتلایان سه تا پنج برابر افزایش یافته است. بیماران با علائم سبک شروع  و علائم متوسط ​​و شدید رسیدند. متأسفانه ما می‌توانیم همه موارد خود را به عنوان نوع دلتا ارزیابی کنیم. خطر عفونت آنها در مقایسه با انواع دیگر بیشتر است و همچنین سطح حفاظتی واکسن‌های غیرفعال کمی پایین مانده است.»

به گفته این کارشناس، بزرگترین دلیل افزایش موارد  ابتلا عدم وجود واکسیناسیون در اقشار مردم و همچنین اعتماد بیش از حد در افراد واکسینه شده است. اگر می‌خواهیم از فرزندانمان محافظت کنیم. دومین اقدامی که برای حفاظت از کودکان باید انجام شود نیز تداوم اقدامات حفاظتی مانند ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری و امور بهداشتی است.

به گفته این مقام بخش بهداشت و درمان ترکیه، بیماران مسن بالای ۶۵ سال که دو دز از واکسن دریافت کرده‌اند نیز بیمار شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

به گزارش این منبع خبری، افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه در حالی است که مدارس در این کشور در ششم سپتامبر بازگشایی می‌شوند و این خود باعث شلوغی شدید هم در کلاس‌ها و هم در اتوبوس‌ها می‌‌شود.

وزارت بهداشت ترکیه در شبانه روز گذشته از مرگ ۲۵۵ نفر و ابتلای ۱۷۳۳۲ نفر دیگر به کرونا خبر داد.

شیوع کرونا در آمریکا نیز نگران کننده شده به طوریکه  تسریع شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در ایالات متحده، موارد بستری بیماران مبتلا به این ویروس در آمریکا را برای اولین بار در سال جاری میلادیبه بیش  از ۱۰۰ هزار نفر رساند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول