اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آبرسانی پایدار به ۳۰ روستای خراسان‌جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال آبرسانی پایدار به ۳۰ روستا افتتاح شده و تا اواسط مهرماه نیز ۱۵ روستای دیگر از شبکه پایدار آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

آبرسانی پایدار به ۳۰  روستای خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، استاندار، معاونین استانداری و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی ظهر امروز به مناسبت هفته دولت با آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

«سیدمحمود هاشمی» مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی اظهار داشت: تا ابتدای سال ۹۷ تنها ۲۰۱ روستا به شبکه گاز شهری متصل بودند و جمعیت روستایی زیرپوشش گاز روستایی ۳۵ درصد بود.

وی با اعلام اینکه طی سه سال و نیم گذشته یک هزار و ۲۵۰ روستای استان گازرسانی شد و تعداد روستاهای گازدار استان به یک هزار و ۴۵۰ روستا افزایش یافت، بیان داشت: ضریب پوشش گاز روستایی از ۳۵ درصد به ۹۶ درصد افزایش یافته و طی ۲ ماه آینده نیز این رقم به ۹۸ درصد افزایش خواهد یافت.

پوشش ۱۰۰ درصدی گاز شهری در استان

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی از اتصال ۶۳۴ روستای استان طی سال گذشته به شبکه سراسری گاز خبر داد و عنوان کرد: در تمام شهرستان‌های استان به گونه‌ای عمل شده که در حال حاضر ضریب برخورداری از گاز بالای ۹۵ درصد و پوشش گاز شهری هم به ۱۰۰ درصد رسیده است.

هاشمی با اعلام اینکه هم‌اکنون یک هزار و ۷۵۰ واحد تولیدی و صنعتی استان به شبکه گاز متصل شده‌اند، عنوان کرد: همچنین تمامی روستاهای مرزی استان ضریب پوشش خوبی در زمینه گازرسانی دارند.

«مصطفی بهی» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی اظهار داشت: از ابتدای امسال با اجرای ۴۵ سایت نسل سوم و چهارم، ۶۰ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات متصل و ۷ هزار خانوار روستایی از پوشش اینترنت پرسرعت برخوردار شد.

اتصال ۶۰ مدرسه روستایی به شبکه ملی اطلاعات

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، تبیین کرد: طی یک سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ مدرسه استان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات به شبکه ملی اطلاعات متصل و تا مهر امسال ۶۰ مدرسه روستایی دیگر به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۸۰۰ روستای دارای سکنه استان، یک هزار و ۲۷۰ روستا دارای تلفن خانگی و ۴۰ روستا فاقد تلفن ثابت است و همچنین اینترنت همراه نسل ۳ و ۴ به صورت کامل در شهرهای استان راه‌اندازی شده است.

آبرسانی پایدار به ۳۰ روستا

«حسین امامی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی با اشاره به آبرسانی به ۳۸ روستای استان طی یک سال گذشته، اظهار داشت: از ابتدای امسال نیز آبرسانی پایدار به ۳۰ روستا افتتاح شده و تا اواسط مهرماه نیز ۱۵ روستای دیگر از شبکه پایدار آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

وی اصلاح، بازسازی و تأمین آب شبکه‌ها را جزو اولویت‌ها دانست و گفت: تا پایان امسال ۸۰ روستا شامل ۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آبرسانی خواهند شد و در سال آینده باقی روستاهای بالای ۲۰  خانوار آبرسانی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی از سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی برای جلوگیری از هدررفت آب خبر داد و عنوان کرد: امسال اعتبارات آبرسانی بخش روستایی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش ۶ برابری را داریم.

آخرین وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند

امامی همچنین به آخرین وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند اشاره و مطرح کرد: این پروژه با ۲۵ میلیون یورو معادل ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، اکنون در مرحله نهایی و نصب تجهیزات و به‌زودی قابل افتتاح است.

وی خاطرنشان کرد: در میان مدت تا افق ۱۴۱۵ برای تأمین آب از محل منابع داخلی استان دغدغه‌ای وجود ندارد اما در بحث بلندمدت نیز عملیات اجرایی انتقال از سواحل جنوبی به استان آغاز شده است.

۴۰ پروژه بهداشتی آماده افتتاح است

«محمد دهقانی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با بیان اینکه در آذر ماه سال گذشته ۶۴ پروژه بهداشتی با حدود ۱۵ هزار متر مربع به ارزش ۱۱۷میلیارد تومان در اسان افتتاح شد، بیان داشت: در حال حاضر حدود ۴۰ پروژه حوزه بهداشت و درمان استان آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه از ۵۰۰ تخت فعال یک هزار و ۲۰۰ تخت برای بیماران کرونایی اختصاص یافت، مطرح کرد: همچنین حدود ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز در اختیار بیمارستان‌های سطح استان قرار گرفت.

چرخه درمان ناباروری تکمیل شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در استان ۷۱ درصد اعلام و تبیین کرد: همچنین در زمینه نمونه‌گیری کرونا ۲ آزمایشگاه ویروس‌شناسی یک مورد در بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند و یک مورد نیز با همت خیران در شهرستان قاین راه‌اندازی شده است.

دهقانی خاطرنشان کرد: در خصوص فرزندآوری و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت افزایش جمعیت کشور در مرکز ناباروری استان تاکنون یک هزار و ۵۰۰ پرونده برای زوج‌های نابارور استان تشکیل و با تکمیل تجهیزات مرکز ناباروری استان تمام چرخه ارائه خدمت برای زوج‌های نابارور قابل انجام است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول