اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آیت‌الله «عبادی» خطاب به مسئولان؛ دولت باید مردمش را امین و صادق بار بیاورد/ دولت اسلامی را توسعه دهید

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خطاب به مسئولان گفت: باید دولت اسلامی که بتواند مردمش را امین، صادق وخیرخواه بار بیاورد را توسعه دهید چراکه با این مؤلفه فاصله داریم.

آیت‌الله «عبادی» خطاب به مسئولان؛ دولت باید مردمش را امین و صادق بار بیاورد/ دولت اسلامی را توسعه دهید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با استاندار، معاونین استانداری و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: قانون اساسی، نظام و نهضت مردم این است که دولت با مردم یکی است.

وی بیان داشت: انقلابی که مجموعه همه قشرهای ایران اسلامی کردند این است که از بیرون آقا بالاسر نداشته باشند، خودشان هم خالق و هم مخدوم خود باشند و این طور نیست که مثل سیستم‌های دیگر دولت یک چیزی و مردم چیز دیگری باشند، ممکن است به عنوان موانع با آرمان‌ها‌ فاصله داشته باشیم اما اصل همین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کارهای چند ساله را نمی‌توان در ظرف چند دقیقه منعکس کرد منتها پیش خدا گزارشی لازم نیست چون از همه قضایا با همه لوازمش آگاه است، تصریح کرد: در جامعه‌ای که همه یکی هستیم و آرمان الهی داریم اصولا انسان مسئول آفریده شده است.

عبادی با تأکید بر اینکه فلسفه وجودی انسان در عالم فیزیکی برای امتحان است و هر جا مسئله حقوق مطرح می‌شود همانجا نوع آزمایش وجود دارد، عنوان کرد: همانطور که باید حق رعیت رعایت شود از طرف دیگر باید رعیت توجه داشته باشند که این خدمات بیشمار خود به خود تولید نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران براساس اسلام و ارزش‌های انسانی و الهی انقلاب کردند و اینجا هیچ کسی آقا بالاسر کسی نیست و همه مردم هستند، اضافه کرد: انسان در نزد خدا عزیر است حتی انسانی که فاسد، مشرک و ظالم است لذا انگیزه ما دوستی است و به کسی سیلی نمی‌زنیم و ظلم نمی‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تبیین کرد: با تشکیل تمدن اسلامی فاصله داریم لذا جمهوری اسلامی باید تمدنی را صادر کند و این مهم وقتی محقق می‌شود که همه یک حرفی را بزنند و با یک نظم، برنامه و طرح مشکلات را حل کنند و سپس بتوانیم به مشکلات دیگران هم رسیدگی کنیم.

عبادی با اشاره به مقایسه شخصیت انسان در مکتب غربی و مکتب اسلامی، گفت: در مکتب غربی براساس آرمان‌ها و انسان‌شناسی خودشان می‌گویند انسان یک حیوان اقتصادی است ولی در قرآن آمده؛ انسان برادر انسان است و او را بر خود مقدم می‌دانند لذا آرمان ما هم این است و می‌گوییم انسان برادر و آقای ما است.

وی با بیان اینکه مکاتب غربی هر کجا که پا گذاشتند بدتر از گرگ عمل کردند، اضافه کرد: در جامعه اسلامی دولت مربی مردم است، همانطور که مدیریت یک خانه صحیح باشد کودک از لحاظ گفتار، کردار، اخلاق و غیره متمدن بار می‌آید  و این مهم نشأت گرفته از تربیت و مدیریت صحیح والدین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خطاب به مسئولان گفت: باید دولت اسلامی که بتواند مردمش را امین، صادق وخیرخواه بار بیاورد را توسعه دهید چراکه با این مؤلفه فاصله داریم و این را بدانید مردم ما از نظر شرایط بسیار شرایط آماده‌ای دارند منتها وقتی آن‌ها را در بن‌بست می‌گذاریم یک یا ده کار خلاف را انجام می‌دهند که راه‌حل این موضوع هم حل مشکلات اولیه و حرکت در جهت تربیت جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول