اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توفان آیدا؛ یک نفر کشته شد، نئواورلئان در خاموشی کامل فرورفت+فیلم

توفان سهمگین «آیدا» که همراه با بادهای شدید، لوئیزیانای آمریکا را درمی‌نوردد، تاکنون دست‌کم یک کشته برجا گذاشته و به قطع برق یک میلیون مشترک آمریکایی از جمله خاموشی کامل شهر «نئواورلئان» منجر شده است.

توفان آیدا؛ یک نفر کشته شد، نئواورلئان در خاموشی کامل فرورفت+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طوفان «آیدا» که روز یکشنبه هفته جاری، با قدرتی ویرانگر به عنوان طوفان درجه چهار، ایالت «لوئیزیانا» را در هم کوبید، به مرگ دست‌کم یک نفر و قطعی برق بیش از یک میلیون نفر منجر شد و شهر مهم «نئواورلئان» را به طور کامل در خاموشی فروبرد.

گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که طوفان آیدا، علاوه بر برجای گذاشتن تلفات جانی، به طور همزمان خسارات سنگینی را به خانه‌ها وارد آورد و سقف خانه‌ها را از جاکنده است و ساکنان محل حادثه را در سیلاب‌ خطرناک به دام انداخته است.

 

 

بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، «تیم کرنر جونیور» شهردار «ژان لافیت» جنوب نئواورلئان اعلام کرد که در این شهر خاکریز‌ها بیش از حد پر شده‌اند و ساکنان بر روی سقف خانه‌های خود رفته‌اند و منتظر رسیدن قایق‌های نجات هستند.

 

 

بر اساس این گزارش، طوفان آیدا که روز یکشنبه با قدرت فراوان وارد لوئیزیانا شد هم‌اکنون به سرعت به عنوان طوفان درجه یک در حال پیش‌روی است و موجب بارندگی‌های سنگین در بخش جنوبی ایالت لوئیزیانا شده است و به همین منظور مقام‌های ایالتی در تلاش هستند تا اقدامات لازم را در مواجهه با وقوع سیلاب انجام دهند.

 

 

طبق گزارش سی ان ان، تا صبح روز دوشنبه، طبق گزارش وب‌سایت poweroutage.US که اخبار مربوط به قطعی برق در ایالات متحده را منتشر می‌کند، برق بیش از یک میلیون نفر از مشترکین در لوئیزیانا قطع شده است که در میان آن‌ها برق تمامی ساکنان نئواورلئان که به شدت از طوفان سهمگین آیدا، آسیب دیده است، قطع شده است و این شهر در خاموشی فرو  رفته است.

 

 

در حالی که طوفان آیدا در مناطق ساحلی در حال پیشروی است، مقام‌های لوئیزیانا روز یکشنبه اعلام کردند که ممکن است مشترکین برق تا چندین هفته با مشکل قطعی برق روبرو باشند.

بنا بر گزارش شبکه بی بی سی، طوفان آیدا با بادهایی با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت در حال پیشروی است به طوریکه مرکز ملی طوفان آمریکا هشدار داده که خیزاب‌های این طوفان احتمالاً پیامدهای خطرناکی را به همراه خواهد داشت.

 

 

علی‌رغم آن‌که آمار دقیقی از میزان خسارت طوفان آیدا منتشر نشده است اما برخی اخبار از شکسته شدن درختان، تخریب منازل و از جاکنده شدن سقف خانه‌ها حکایت دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که قربانی طوفان آیدا بر اثر سقوط یک اصله درخت بر روی خانه‌اش در پریش اسنشن لوئیزیانا جانش را از دست داد.

شدت طوفان به قدری است که هراس زیادی را در میان ساکنان ایالت لوئیزیانا به وجود آورده است و بسیاری از ساکنان پریش اسنشن از خانه‌های خود گریخته‌اند.

در سال ۲۰۰۵، طوفان کاترینا در شهر نئواورلئان به کشته شدن دست‌کم ۱۸۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده است که طوفان آیدا نیز خطر جانی به همراه دارد و فراتر از شهرهای ساحلی، قدرت تخریب دارد.

طبق تصاویر رسانه‌های آمریکایی، شدت باد به اندازه‌ای بوده است که سقف یک بیمارستان در شهر کات‌آف از جا کنده شده است.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه با درخواست فرماندار ایالت لوئیزیانا برای اعلام حالت فوق‌العاده در این ایالت موافقت کرد تا سازمان فدرال مدیریت اضطراری تمامی تلاش‌ها برای کاهش فاجعه در این ایالت را هماهنگ کند.

بایدن پیشتر از ساکنان ساحلی خلیج مکزیک درخواست کرده بود تا هر چه سریعتر خود را برای روبرو شدن با طوفان آیدا آماده کنند. این طوفان از امروز (یکشنبه) از جنوب وارد ایالت لوئیزیانا شده است.

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول