اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

خروج ۶ شهر استان گلستان از وضعیت قرمز/ ۱۳۴ مرکز واکسیناسیون پذیرای واجدین شرایط در گلستان

استاندار گلستان گفت: ۱۳۴ مرکز واکسیناسیون در استان پذیرای واجدین شرایط هستند و خوشبختانه با همراهی‌های صورت گرفته ۶ شهر استان از وضعیت قرمز خارج شده و به وضعیت نارنجی رسیده‌اند.

خروج ۶  شهر استان گلستان از وضعیت قرمز/  ۱۳۴ مرکز واکسیناسیون پذیرای واجدین شرایط در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در جمع مدیران استان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های کادر درمان استان با تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: شیب شیوع کرونا در استان نزولی شده و در حال حاضر یک‌هزار و  ۳۷۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۰۶ نفر در ای‌سی‌یو و ۷۷ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر فوت شده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر چه روند شیوع در استان نزولی است اما همچنان تعداد بیماران استان بیشتر از بیماران بستری استان در پیک اول و زمستان سال ۱۳۹۸ است به همین دلیل باید رعایت دستو العمل‌های بهداشتی ادامه داشته باشد.

حق‌شناس افزود: محدودیت تردد بین استانی لغو است اما دیگر محدودیت‌های ترددی همچون ورود و خروج از شهرهای قرمز همچنان بر قوت خود باقی است.

* طرح شورای‌زیستی در محلات و روستاها با همکاری بسیج اجرایی خواهد شد/  کارمندانی که اقدام به واکسینه شدن نمی‌کنند از مجاری قانونی برای حفظ سلامت دیگر کارمندان برخورد شود

استاندار گلستان گفت: باید بررسی شود با کارمندانی که شرایط دریافت واکسن را دارند اما اقدام به واکسینه شدن نمی‌کنند از مجاری قانونی برای حفظ سلامت دیگر کارمندان برخورد شود.

حق‌شناس یادآور شد: تاکنون بیش از ۲۵ میلیون دُز واکسن در کشور توزیع شده که ۱۷.۳ میلیون دُز اول و ۷.۳  دُز دوم تزریق کردند و میانگین دریافت واکسن در استان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح ملی ۲۱ درصد واجدین شرایط دُز اول را دریافت کردند که این رقم در استان ۳۴ درصد است و ۶.۵ درصد واجدین شرایط در سطح کشور دُز دوم را دریافت کرده اند که این عدد در گلستان ۹ درصد است.

استاندار گلستان گفت: ۱۳۴ مرکز واکسیناسیون در استان پذیرای واجدین شرایط هستند و خوشبختانه با همراهی‌های صورت گرفته ۶ شهر استان از وضعیت قرمز خارج شده و به وضعیت نارنجی رسیده‌اند.

* برای قطع کامل زنجیره انتقال نیازمند همراهی عمومی و واکسیناسیون همگانی هستیم

حق‌شناس اظهار کرد: طرح شورای‌زیستی در محلات و روستاها با همکاری بسیج اجرایی خواهد شد و امیدواریم طی با اجرای این طرح و اجرای واکسیناسیون شاهد آمادگی بیشتر استان در مواجه با موج‌های احتمالی بعد باشیم.

وی تصریح کرد: ۲۱ درصد از جامعه هدف واکسیناسیون که تا به امروز به هر دلیلی واکسینه نشده‌اند و برای قطع کامل زنجیره انتقال نیازمند همراهی عمومی و واکسیناسیون همگانی هستیم.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی از آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان ارائه کرد و پیرامون آن تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری صورت گرفت.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول