اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دولت سیزدهم حمایت جدی از زوج‌های نابارور را در اولویت قرار دهد

یک فعال سابق دانشجویی با اشاره مشکلاتی که در بحث جمعیت در کشور وجود دارد، گفت: از دولت سیزدهم می خواهیم از زوج‌های نابارور به صورت جدی حمایت کند تا این زوج ها دیگر نگران هزینه درمان نباشند.

دولت سیزدهم حمایت جدی از زوج‌های نابارور را در اولویت قرار دهد

محدثه رشید فعال سابق دانشجویی و عضو سابق شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به انتشار اخباری درباره پوشش بیمه ای درمان زوج های نابارور گفت: در برخی اخبار آمده که هیئت وزیران بخشنامه تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفتن هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی را به وزارت بهداشت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد ه این خبر خوبی از سوی دولتی است که تازه کارش را آغاز کرده و ان شاءالله چنین گام هایی سرعت بخشیده شود زیرا هر روزی که دیر شود برخی زوج ها به علت افزایش سن امکان درمان را از دست خواهند داد.

وی افزود: طبق آمارهای رسمی در کشور حدود سه‌ونیم میلیون زوج نابارور داریم که به دلایل مختلف هر روز هم به آمار نه چندان کم این افراد افزوده می‌شود. علاوه بر این در ذهن همه واژه نابارروی با هزینه‌های درمان این بیماری گره خورده است. 

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات زوج‌های نابارور در کشور ما بحث هزینه درمان آن است. در کنار آن بسیاری از اوقات این زوج‌ها درگیر افسردگی، انزوای اجتماعی و حتی طلاق و از بین رفتن کانون خانواده هم می‌شوند. نتیجه یک تحقیق می‌گوید میزان افسردگی در زوج‌های نابارور به اندازه و یا حتی بیشتر از افسردگی در کسانی است که سرطان را تجربه می‌کنند.

رشید تاکید کرد: خبر مسرت بخش تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفتن هزینه درمان نازایی و ناباروری، با تصویب هیات دولت،  شمعی فروزان را در دل زوج های نابارور روشن کرد و آنطور که شنیده شده براساس این مصوبه، شورای عالی بیمه سلامت مکلف است تا دستورالعمل خرید خدمت این موضوع مهم و اساسی کشور را تصویب و ابلاغ کند و از ارگان ها و مسئولین مربوطه در این مصوبه انتظار است که هرچه سریعتر این مصوبه ابلاغ شود.

وی ادامه داد: تنها پوشش بیمه نباید به ویزیت و برخی داروها ختم شود و علاوه بر آن باید تمام روند درمان ناباروری و نازایی تحت پوشش بیمه های مشخص شده قرار بگیرد از IVF گرفته تا دارو و مراقب های بعد از عمل نازایی.

این فعال حوزه جمعیت تاکید کرد: همچنین باتوجه به زیرساخت ها و توان داخلی کشور باید داروهای مربوطه تأمین شوند و راحت تر به دست زوج های نابارور برسند و سردرگمی و نگرانی برای تهیه این داروها را نداشته باشند.
  
وی گفت: کشورمان ایران باید به عنوان قطب درمان ناباروری در منطقه قرار بگیرد، که هم درآمد اقتصادی برای کشور دارد و هم باعث تقویت رتبه و قدرت علمی کشور در جهان می شود. البته امروز هم از خیلی از کشورها برای درمان ناباروری به کشور ما مراجعه می کنند که جای افتخار است.

رشید افزود: بعد از جهشی که در پیشرفت درمان و بیمه ناباروری انجام می شود باید تلاش کرد تا مراحل درمان رایگان برای زوج ها انجام شود.از مسئولین و دولتمردان انتظار می رود که روند درمان نازایی را در اولویت قرار دهند و گام هایی استوار، به هنگام و سریع برای حل این مشکل بردارند تا این قشر مهم و سرنوشت ساز  جامعه کمتر نگرانی و اضطراب داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول