اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

هزینه‌های ختمی که محرومیت‌زدا می‌شود/ اجرای ۳ پروژه احیای قنوات در «قاین»

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: در شهرستان قاین با کمک بخش‌های مختلف و با توجه به هماهنگی با مجموعه جهاد و اهالی روستا ۳ پروژه احیای قنات با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان انجام شد.

هزینه‌های ختمی که محرومیت‌زدا می‌شود/ اجرای ۳ پروژه احیای قنوات در «قاین»

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در بحث نهضت کمک مؤمنانه پیگیری می‌شود کمک مجموعه نهادها و خیران در بحث پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی است.

وی بیان داشت: با رایزنی‌هایی که همراه با مجموعه‌های خیران خارج از استان انجام شده است بخشی از هزینه‌های مراسم ترحیم اقوام این خیران به بحث احیای قنات اختصاص یافته است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی مطرح کرد: در شهرستان قاین با کمک بخش‌های مختلف و با توجه به هماهنگی با مجموعه جهاد و اهالی روستا ۳ پروژه احیای قنات با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان انجام شد.

هنری تبیین کرد: از این مبلغ ۴۵۰ میلیون تومانی ۶۰ درصد یعنی نزدیک به ۲۷۰ میلیون تومان کمک مجموعه این خیران بود و از آنجایی که با توجه به کرونا مراسمات مربوط به ترحیم انجام نمی‌شود هزینه‌ها برای کمک به احیا و مرمت قنوات این شهرستان اهدا شد.

وی با بیان اینکه اهدای هزینه‌های مربوط به ختم وترحیم برای احیای قنوات کشاورزی اقدامی ابتکاری و جدید بود، افزود: با توجه به کار خوبی که شد مردم استان می‌توانند نذورات خود را در ماه محرم و صفر و هزینه‌های مراسمات را در بحث کمک به پروژه‌های زیرساختی اشتغال اختصاص دهند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال با رایزنی که با مجموعه‌های خیران و مجموعه‌ها در قالب کمک‌های مؤمنانه نیز صورت گرفت ۵۰۰ میلیون تومان کمک خیران برای کمک به منابع آب و کشاورزی بود که ۱۰ پروژه را آغاز کردیم.

هنری پروژه‌های آب و کشاورزی را جزو اولویت‌های استان برشمرد و خاطرنشان کرد: امید است با ترویج این سنت حسنه بتوانیم مبالغ بیشتر در این مسیر برای کمک به اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدا سوق دهیم و سبب کمک به عمران و آبادانی روستاهای استان شویم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول