اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

جزئیات افتتاح 30 طرح معدنی و صنایع معدنی تا پایان سال/ اشتغالزایی 4700 نفری

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از افتتاح 30 طرح در بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان سال در سراسر کشور خبر داد.

جزئیات افتتاح 30 طرح معدنی و صنایع معدنی تا پایان سال/ اشتغالزایی 4700 نفری

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بخش معدن و صنایع معدنی از جمله ظرفیت های قابل توجه در کشور برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی به شمار می رود. هرچند تاکنون اقدامات قابل توجهی در بخش معدن ایران صورت گرفته اما به گفته کارشناسان همچنان با شاخص های مطلوب در این بخش فاصله داریم به طوری که علی رغم پتانسیل بالای ذخایر معدنی نتوانسته ایم این بخش را جایگزین درآمدهای نفتی کنیم. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم توجه بیشتر به معدنکاری در جهت قطع وابستگی کشور به درآمدهای نفتی تأکید داشته اند.

اخیراً سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برنامه ای برای افتتاح 30 طرح معدنی و صنایع معدنی تا پایان سال جاری تدوین کرده و قرار است از این طریق برای 4 هزار و 700 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شود.

وجیه الله جعفری، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در این مورد اظهار داشت: تا پایان اسفند امسال، طرح های توسعه ای مختلفی در حوزه فولاد، مس، سرب و روی، نفلین، طلا، آنتیموان، فروکروم، زیرساختی و غیره به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: مجموع سرمایه گذاری این طرح ها، به مرز 2 میلیارد دلار (1.916 میلیارد دلار) می رسد و برای بیش از 4700 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند. همچنین با احتساب اشتغال غیرمستقیم این طرح ها تا پایان امسال بیش از 18هزار و 600 شغل ایجاد خواهد شد.

* جزئیات طرح های افتتاحی سال جاری

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به جزئیات طرح های قابل افتتاح تا پایان سال جاری، تصریح کرد: واحد احیای مستقیم قائنات، واحد بریکت سازی فولاد شادگان، کنسانتره فولاد شرق کاوه، فاز نخست تجهیز معدن و احداث کارخانه سرب و روی مهدی آباد، معدن مس ایجو و فاز 3 کنسانتره گهر زمین از جمله این طرح‌ها است.

وی ادامه داد: بخش دیگری از طرح های مذکور، کارخانه طلای هیرد، تولید کاغذ از سنگ الیگودرز، طرح تولید سیلیکومتال، تجهیز معدن، توسعه معدن سرچشمه، راه اندازی 3 پست اسکله بندر پارسیان، کارخانه فلوتاسیون مس سرچشمه، کلاف فولادی چادرملو، معدن طلای دره اشکی و تولید کود فسفاته است.

جعفری گفت: طرح های دیگری در بخش های فروکروم، آهک هیدراته و زیرساختی (تامین آب، برق، جاده، تسهیل صادرات و غیره) نیز تا پایان امسال افتتاح می شوند.

برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «اثرات توسعه صنعت کشاورزی و معادن بر افزایش درآمدهای ملی» خواستار توجه بیشتر به بخش معدن کشور شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول