اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

پارالمپیک توکیو| روایت پاراکماندار آمریکایی از سختی های زندگی اش: به من کار هم نمی دادند

کماندار بدون دست آمریکایی از اینکه می‌تواند الهام بخش ورزشکاران معلول باشد ابراز خوشحالی کرد.

پارالمپیک توکیو| روایت پاراکماندار آمریکایی از سختی های زندگی اش: به من کار هم نمی دادند

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از توکیو، مت استاتزمن در پارالمپیک لندن موفق به کسب مدال نقره در رشته کامپوند شد اما چهار سال بعد در ریو توفیقی پیدا نکرد. وی حالا در توکیو قصد مدال‌آوری دارد.

استاتزمن که به «تیرانداز بی‌دست» شهرت دارد، پس از اینکه در رقابت‌های امروز شرکت کرد، مقابل خبرنگاران قرار گرفت و به پرسش‌های آنها پاسخ داد.
وی که صاحب سه پسر است، گفت نتوانسته آنها را به توکیو بیاورد. استاتزمن در این مورد عنوان کرد: از طریق شبکه‌های مجازی با آنها ارتباط دارم. فرزندانم به من روحیه می‌دهند. بدون آنها نمی‌توانستم کاری انجام دهم. هر کاری را برای مراقبت از آنها انجام می‌دهم. هر شب با فرزندانم حرف می زنم.
این تیرانداز در پاسخ به این سؤال که آیا می‌تواند الگوی افراد دارای معلولیت باشد، اظهار داشت: افتخار می‌کنم که می‌توانم الهام‌بخش آنها باشم.

استاتزمن در مستندی به نام «برخاستن ققنوس» هم حضور پیدا کرده که به زندگی قهرمانان پارالمپیکی می‌پردازد. وی راجع به حضور در این مستند هم گفت: افتخار می‌کنم که می‌توانم به دنیا نشان بدهم چه کاری از دستم برمی‌آید. این به آنها انگیزه می‌بخشد تا کار خود را بهتر انجام دهند.

استازمن در توکیو خستگی‌ناپذیر است. وی 72 تیر در کمان گذاشت و رها کرد، اما گفت همچنان توان تیراندازی داشته است. وی با طرح این موضوع خاطر نشان کرد: می‌توانستم 300 تیر دیگر بیندازم. تقریباً احساس می‌کردم سوپرمن شده‌ام.
وی گفت: در دو سال گذشته همه چیز به لحاظ ذهنی خیلی خوب برای من پیش رفته است. من برای پارالمپیک توکیو آماده هستم.
«آیا معلولیت می‌تواند دلیلی برای خانه‌نشینی باشد؟»، کماندار بدون دست آمریکایی در پاسخ به این پرسش هم گفت: نه، هرگز چنین نیست. قبل از این، به خاطر مشکلی که داشتم هیچ جایی به من کار نمی‌دادند. من تیروکمان را تقریباً خودم با تماشای ویدیوهای آموزشی یاد گرفتم.
استاتزمن گفت: به اعتقاد من هیچ عذری پذیرفته نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول