اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آه مردم دشت‌روم پشت سر مسئولان کم‌کار و بی‌خیال+فیلم

مردم دشت‌روم خطاب به مسئولان می‌گویند به کدام وعده عمل کردید؟ چرا روستایی که در مسیر جاده اصلی کریدور جنوب کشور است، با این سطح امکانات رفاهی دست و پنجه نرم می‌کند؟ مگر قرار نبود دشتروم به بخش تبدیل شود پس وعده‌ها چه شد؟.

آه مردم دشت‌روم پشت سر مسئولان کم‌کار و بی‌خیال+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ یکی از مناطق مستعد و پر از ظرفیت در استان کهگیلویه و بویراحمد یقینا منطقه دشت‌روم و یا همان ورودی اصلی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که شاهراه اتصال مرکز استان به مناطق جنوبی کشور است.

دشت‌روم شامل چند منطقه از جمله جهان‌آباد، حسین‌آباد و دمکره و امیرآباد است که هنوز می‌توان عمق محرومیت را در این مناطق به عیان مشاهده کرد که از جمله می‌توان به وعده های توخالی مسئولان و محقق نشدن آنها در روستای دمکره امیرآباد دشتروم اشاره کرد.

دشتروم بهشت گمشده شهرستان بویراحمد این دهستان فاصله چندانی تا مرکز شهر ندارد تقریبا ۱۵ کیلومتری شهر یاسوج است اما هنوز امکانات رفاهی اولیه را ندارد.

شغل اکثر مردم این منطق خوش آب و هوا کشاورزی و دامپروری است که سهم بسزایی در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد دهستان دشتروم شامل چندین روستای بزرگ و مرکز آن حسین‌آباد بوده که شامل پاسگاه، خدمات بهداشت و سالن و چمن ورزشی و بسیج  و خدمات کشاورزی، باجه عابر بانک و غیره..که دارای امکانات رفاهی نسبتا مناسبی است و اما دیگر مناطق آن فی جمله منطقه دمکره دشتروم شامل چندین روستا از جمله امیرآباد علیا و وسطی و سفلی و دولت آباد، ده محمد خان و  تل خرگوشی و بردخیاری علیا  و بهاره بردخیاری و چشمه رقات ، چشمه پهن و تلخدان امیر آباد تشکیل شده که از امکانات کمتری برخوردار است.

مناطقی که طبعیت زیبایی دارد به خصوص در بهار و تابستان بخاطر هوای تازه و تمیز و مطلوب و معتدل و درختان سپیدار و باغات انگور، سیب، هلو،  تنوع زیستی بسیار زیادی جهت گردشگری و لذت زندگی به همرا دارد مردان این خطه با تلاش و کوشش در جهت رفاه به دامپروری و کشاورزی زندگی خود را تامین می‌کنند.

سزاوار نیست که وعده‌های سر خرمنی بعضی مسئولان و دل گرم کردن به آن قول‌های واهی امید این مردم را به ناامیدی مبدل کنند و با کاغذ بازی به نرمی تنشان را زخمی و آرزو هایشان را  به باد بسپارند.

جوانان این خطه اکثرا تحصیل کرده و  مهاجرت کرده‌اند نباید مهاجرت جوانان به دلیل بی مدیریتی مسئولان  مهاجرنشین شهرها شوند.

اصلی ترین مشکلات: 

*کمبود آب با وجود رودخانه ، جهت مصارف و توسعه کشاورزی 

*نبود گاز در برخی روستاها

*قطع برق بصورت مکرر 

*خرابی جاده ها و دست اندازی های فراوان 

*آسفالت نکردن کوچه ها و خیابان ها 

*روشنایی معابر در دید شب 

*طرح چیدمان غلط تغییر کاربری زمین ها و سند 

و ده‌ها و صدها مشکل ریز و درشت دیگر

مردم منطقه دشت‌روم تحول می‌خواهند مسئولان کمی منطقی و نوین فکر کرده و مشکلات ما را درک کنند از آن‌ها باید پرسید.

چرا دمکره مشکل آب دارد؟ 

چرا کوچه ها آسفالت نیست؟ 

این روستاییان چه گناهی دارند که گاز ندارند، چرا بردخیاری گاز ندارد؟

چرا امیرآباد سفلی آب کافی جهت باغ ها ندارند؟

چرا چشمه رقات جاده آسفالت ندارد؟ 

چرا مشکلات قطع برق داریم؟ 

چرا تل خرگوشی ، مشکل اینترنت دارد؟ 

به کدام وعده ها شما عمل کردید؟ چرا روستایی که در مسیر جاده اصلی کریدور جنوب کشور است، با این سطح امکانات رفاهی دست و پنجه نرم می‌کند؟ مگر قرار نبود دشتروم به بخش تبدیل شود پس وعده‌ها چه شد؟.

آن‌ها می‌گویند از دولت جدید انتظار داریم به داد و فریاد مردم برسند و با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح مشکلات مردم را حل کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول