اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حضور گسترده نیروهای امنیتی در پایتخت عراق یک روز مانده به نشست بغداد

نیروهای امنیتی به صورت گسترده در خیابان‌ها و مناطق مهم پایتخت عراق مستقر شده‌اند تا امنیت نشست بغداد را تأمین کنند.

حضور گسترده نیروهای امنیتی در پایتخت عراق یک روز مانده به نشست بغداد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشست منطقه‌ای بغداد قرار است فردا (شنبه) برگزار شود و از دیروز (پنج شنبه) نیروهای امنیتی عراقی در خیابان‌ها و مراکز مهم شهر بغداد مستقر شده‌اند.

به نوشته السومریه نیوز، نیروهای یگان مبارزه با تروریسم و یگان ویژه در منطقه «الکراده» که بارها شاهد انفجار و عملیات تروریستی بود و همچنین منطقه سبز بغداد که میزبان اماکن دیپلماتیک و دولتی است و مناطق اطراف فرودگاه مستقر شده‌اند.

 

 

این کنفرانس ۶ شهریور ماه برگزار می‌شود و از نمایندگان کشورهای  ایران، عربستان سعودی، امارات، قطر، اردن، ترکیه و مصر برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده است.

عراق به طور رسمی از کشورهای عربستان سعودی، ترکیه، مصر،‌ اردن، کویت و ایران برای مشارکت در اجلاس روز شنبه ششم شهریور ماه در بغداد دعوت کرده است. نمایندگانی از فرانسه، آمریکا، روسیه و ژاپن نیز در این اجلاس حضور خواهند داشت.

تا این لحظه، حضور «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، «عبدالله دوم» شاه اردن و «صباح خالد الحمد الصباح» نخست‌وزیر کویت در این نشست مسجل شده است.

قرار است در این نشست، موضوعات امنیتی، مرزها، آب، تجارت، سرمایه‌گذاری، حمل و نقل و موضوعات سیاسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول