اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری‌های دوجانبه محور رایزنی مقامات ازبکستان و صربستان

نمایندگان وزارتخانه‌های امور خارجه ازبکستان و صربستان در چارچوب رایزنی های سیاسی در شهر «تاشکند» چگونگی و چشم انداز همکاری های دوجانبه را بررسی کردند.

همکاری‌های دوجانبه محور رایزنی مقامات ازبکستان و صربستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نمایندگان وزارتخانه های امور خارجه ازبکستان و صربستان در چارچوب رایزنی های سیاسی در شهر «تاشکند» چگونگی و چشم انداز همکاری های دوجانبه را بررسی کردند.

در این رایزنی ها هیئت صربستان را «نیمانیا استاروویچ» معاون وزیر امور خارجه و هیئت ازبکستان را «غیرت فاضل اف» معاون وزیر امور خارجه این کشور بر عهده داشتند.

طرفین بر علاقمندی خود برای تشدید دیالوگ سیاسی- دیپلماتیک بین ازبکستان و صربستان از جمله از طریق سازماندهی سفرها و گفت‌وگوهای متقابل در سطوح مختلف تاکید کردند.

طرفین در زمینه همکاری های اقتصادی و بازرگانی فرصت های ایجاد کمیسیون بین دولتی و همچنین انعقاد قراردادهای دوجانبه در مورد جذب و حمایت از سرمایه گذاری‌ها و همکاری های اقتصادی، جلب شرکت های صربستان برای اجرای طرح های سرمایه گذاری در ازبکستان را بررسی کردند.

هیئت های دو کشور علاقمندی خود را برای توسعه بیش از پیش روابط فرهنگی و بین مناطق ابراز داشتند.  

نمایندگان دو کشور همچنین در مورد برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری های متقابل طرفین در چارچوب ساختارهای چندجانبه تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول