اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

تحلیلی بر چرخه انتخابی آقای خاص کشتی/ اعلام شرایط اعزام به نروژ

سرمربی کشتی فرنگی چرخه انتخابی خود را برای مسابقات جهانی به صورت کامل شرح داده است.

تحلیلی بر چرخه انتخابی آقای خاص کشتی/ اعلام شرایط اعزام به نروژ

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات جهانی نروژ در حالی مهرماه برگزار خواهد شد که اعلام چرخه انتخابی از سوی محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی انتقاداتی را از سوی برخی از کشتی‌گیران مطرح کرد هر چند با توجه به سیستم انتخابی اعلام شده به نظر می‌رسد جای شک و شبهه‌ای باقی نمی‌ماند.

بهروز حضرتی پور درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در این باره گفت: چرخه‌ای که قبلاً از آن نام برده می‌شد در وضعیتی بود که کرونا وجود نداشت. در آن زمان پروسه‌ای در حال بررسی بود که از کارشناسان هم مشورت‌هایی گرفته شد تا به یک مورد خاص برسیم.

وی افزود: شرایط کرونا باعث شد تا ۸ ماه فعالیت‌ها راکد شو.د بعد از آن فقط اردوهای تیم ملی شروع شد و نفراتی برای مسابقات آسیایی و کسب سهمیه المپیک انتخاب شدند با اتمام مسابقات کسب سهمیه و مشخص شدن پنج وزن حاضر در بازیهای توکیو، نتایج مسابقات و کشتی‌های رو در رو بررسی شد که در نهایت در ۲ وزن ورزشکاران به جام پیتلاسینسکی اعزام شدند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: در همان زمان صحبت‌هایی در خصوص چرخه انتخابی مطرح شد اما نه چرخه قبلی. کسانی که در آسیایی مدال گرفته بودند و ورزشکارانی که قرار بود به المپیک بروند کنار گذاشته شدند. فدراسیون از سایر کشتی‌گیران خواست تا برای حضور در مسابقات جهانی در جام تختی شرکت کنند. با توجه به شرایط خاص کرونا چرخه انتخابی برای حضور در جهانی نروژ تصمیماتی گرفته شد مبنی بر اینکه تمامی شرکت کنندگان با توجه به بیانیه فدراسیون کشتی همه باید در جام تختی شرکت کنند، در غیر این صورت شانسی برای ادامه چرخه جهت نروژ نخواهند داشت. همه  در جریان آن قرار گرفته  بودند.

 

حضرتی‌پور یادآور شد: منتخبان جام تختی و مدال‌آوران آسیایی به جام وهبی امره ترکیه اعزام شدند، به غیر از نفرات المپیکی، بنابراین کسانی که مقامی در جام تختی یا وهبی امره نداشتند شانسی هم برای حضور در مسابقات جهانی نروژ کسب نمی‌کردند. درخصوص المپیکی‌ها هم اعلام شده بود اگر آنها عملکرد خوبی در توکیو داشته باشند در اوزان خود به مسابقات جهانی نروژ اعزام خواهند شد. تمامی این مسائل به کشتی‌گیران از قبل اعلام شده بود، بنابراین آنها می‌دانستند اگر ورزشکاری در المپیک مدال بگیرد و عملکرد خوبی داشته باشد، نماینده وزن خود در مسابقات جهانی خواهد بود.

چرخه انتخابی در ۱۰ وزن حاضر در مسابقات جهانی نروژ به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: سجاد عباسپور چرخه انتخابی را طی کرد، نفر اول جام تختی بود، به مسابقات جام وهبی امره اعزام شد و نتیجه بهتری گرفت. در این وزن ده‌بزرگی در مسابقات جوانان جهان در روسیه طلا گرفت. براین اساس تا شروع دور جدید تمرینات در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

۶۰ کیلوگرم: در این وزن علیرضا نجاتی به المپیک اعزام شد اما عملکرد خوبی نداشت بنابراین برای ادامه کار از این وزن خارج شد. نفرات بعدی که چرخه را طی کرد بودند بررسی شدند. مهدی محسن‌نژاد در مسابقات آسیایی نقره گرفت، مهرداد مردانی در جام تختی اول شد و قرار شد هر دو به جام وهبی امره اعزام شوند. محسن نژاد به خاطر آسیب دیدگی نتوانست در مسابقات شرکت کند. مردانی هم پنجم شد اما قهرمان روسیه را شکست داد. آرامی و ناصرپور نفرات بعدی بودند، قرار شد انتخابی در این وزن برگزار شود که در نهایت مردانی انتخاب شد.

۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی مدال آور آسیا بود، محمد نوربخش در جام تختی مقام داشت، هر دو به جام وهبی امره اعزام شدند که دلخانی عملکرد بهتری داشت.

۶۷ کیلوگرم: در این وزن حسین اسدی چرخه را طی کرد، مدال آور آسیایی بود. الیاسی در جام تختی اول شد، هردو به جام وهبی امره اعزام شدند اما آن طبق آنچه گفته شده بود با توجه به کسب مدال طلای محمدرضا گرایی در المپیک نفر اعزامی گرایی خواهد بود.

 

۷۲ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد مدال آور آسیا و محمدرضا مختاری نفر اول جام تختی بودند. با توجه به این که مختاری در جام وهبی امره اول شد او در مسابقات جهانی شرکت می‌کند.

۷۷ کیلوگرم: پژمان پشتام مدال آور آسیا بود که قبلاً با محمدعلی گرایی هم مسابقه داشت گرایی. در این وزن گرایی به المپیک اعزام شد و عنوان پنجم را کسب کرد‌. با توجه به ارزیابی صورت گرفته و بالارفتن وزن پشتام قرار شد گرایی در این وزن نماینده کشورمان در مسابقات جهانی باشد. نفر اول جام تختی عملکرد ضعیفی در وهبی امره داشت.

۸۲ کیلوگرم: مهدی ابراهیمی نماینده کشورمان در مسابقات آسیایی بود که رتبه‌ای کسب نکرد و در جام تختی حضور نداشت. گرمسیری هم در جام وهبی امره حذف شد، بنابراین با توجه به اینکه پشتام مدال طلای آسیا را کسب کرده و وزنش بالا آمده بود، با نظر کادر فنی قرار شد او در مسابقات جهانی شرکت کند.

۸۷ کیلوگرم: ناصرعلیزاده مدال‌آور آسیا و رامین طاهری نفر اول جام تختی بودند. در مسابقات جام وهبی امره طاهری اول شده و ۳ روس را شکست داده بود، بنابراین طاهری در این وزن اعزام می‌شود.

۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی نفر اول آسیا شد. هادی ساروی سهمیه المپیک را گرفت. برای مشخص شدن نفرات اعزامی دو ورزشکار در جام پیتلاسینسکی شرکت کردند که ساروی اول شد. با توجه به مدالی که او در المپیک کسب کرد، ساروی در مسابقات جهانی شرکت می‌کند.

۱۳۰ کیلوگرم: اکبر یوسفی نفر اول آسیا بود، او به همراه امین میرزازاده و قاسمی منجزی راهی جام پیتلاسینسکی شدند که میرزازاده اول شد. با توجه به عملکرد او در المپیک، وی نماینده کشورمان در مسابقات جهانی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول