اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

آمادگی وزارت خارجه برای به کارگیری همه امکانات به منظور تسریع در تأمین واکسن کرونا از منابع خارجی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از آمادگی وزارت امور خارجه برای به کارگیری همه امکانات ستاد و صف به منظور تسریع در تأمین واکسن کرونا از منابع خارجی خبر داد.

آمادگی وزارت خارجه برای به کارگیری همه امکانات به منظور تسریع در تأمین واکسن کرونا از منابع خارجی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ادامه اقدامات گسترده وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای واردات واکسن و همکاری نزدیک با مراجع تخصصی حوزه بهداشت و درمان در این خصوص و با هدف تسریع هر چه بیشتر واردات و تنوع بخشی، و بر اساس برنامه اعلام شده از سوی «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری نخستین نشست کاری وی در حوزه واکسن کرونا، بعدازظهر امروز (پنجشنبه) نخستین نشست مشترک وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امور خارجه با حضور مسئولان سازمان‌های ذیربط در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان برنامه و بودجه و بانک‌ مرکزی در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

 

 

حسین امیرعبداللهیان در این نشست ضمن تشریح اقدامات گسترده صورت گرفته از سوی وزارت امور خارجه و تقدیر از زحمات محمدجواد ظریف در این خصوص، آمادگی کامل وزارت امور خارجه برای به کارگیری همه امکانات ستاد و صف برای تسریع تامین واکسن از منابع خارجی را مورد تأکید قرار داد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست با قدردانی از تلاش‌های انجام شده از سوی وزارت امور خارجه در حوزه تامین واکسن، بر ضرورت تشدید همکاری‌ مجموعه‌های مرتبط در این حوزه و در این شرایط بحرانی تأکید کرد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) بعد از جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران از تشکیل ستاد ویژه تسریع در تامین واکسن کرونا در وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: امروز بعد از جلسه هیأت دولت، کارم را با دو برنامه شروع خواهم کرد. برنامه اول اولویت اصلی است که مردم ما گرفتار آن هستند.

وی توضیح داد: ما در وزارت امور خارجه از امروز ستاد ویژه‌ای را برای تسریع در تامین واکسن از کشورهای مختلف تشکیل داده‌ایم که بعدازظهر این جلسه را با حضور مسئولان ذیربط وزارت خارجه، دستگاه‌های مختلف مرتبط با این موضوع در کشور و با حضور وزیر بهداشت در وزارت امور خارجه برگزار می‌کنیم و هدف این است که تمام سفارتخانه‌های ما و ظرفیت‌های خود در خارج از کشور را چه در بخش دولتی و خصوصی برای تسریع در این کار فعال کنیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت که از هر کشوری که امکان انتقال واکسن به داخل بوده و از نظر استانداردهای علمی مورد تایید وزارت بهداشت باشد، بتوانیم بدون هیچ محدودیتی واکسن را وارد کنیم. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول