اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وزرای خارجه یونان و صربستان به امیرعبداللهیان تبریک گفتند

وزرای امور خارجه یونان و صربستان در پیام‌های جداگانه به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.

وزرای خارجه یونان و صربستان به امیرعبداللهیان تبریک گفتند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس و انتخاب حسین امیرعبداللهیان به سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «نیکوس دندیایس» وزیر امور خارجه یونان با ارسال پیامی تعیین و آغاز به کار وزیر امور خارجه کشورمان را تبریک گفت.
 وزیر امور خارجه یونان در این پیام ضمن آرزوی موفقیت برای وزیر امور خارجه کشورمان، افزوده است: ایران و یونان به عنوان دو تمدن کهن از روابط دوستانه تاریخی و نزدیک برخوردارند.

وزیر امور خارجه یونان اطمینان داد در دوره وزارت امیرعبداللهیان با پیشبرد همکاری‌های نزدیک، زمینه تقویت مناسبات دوجانبه بر پایه حفظ منافع متقابل دو کشور و دو ملت، فراهم شود.

* تبریک وزیر خارجه صربستان

«نیکولا سلاکوویچ» وزیر خارجه صربستان نیز در پیامی به امیرعبداللهیان تبریک گفت و افزود: بر این باور هستم که به لطف تجربه و دانش غنی در پاسخگویی به همه چالش‌هایی که این وظیفه مسئولانه برای شما دارد، موفق خواهید بود. مطمئن هستم که با انتصاب شما تماس های بین دو وزارتخانه و تماس های شخصی ما قوی و پرمحتواتر خواهد بود و این امر به توسعه قوی تر روابط بسیار دوستانه کنونی بین دو کشور کمک کند.

وزیر خارجه صربستان اضافه کرد: اینجانب فرصت را مغتنم شمرده و از کشور شما برای حمایت مستمر از حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری صربستان سپاسگزارم.امیدوارم شما در صدر هیات جمهوری اسلامی ایران در نشست یادبود به مناسبت شصتمین سالگرد اجلاس سران جنبش عدم تعهد که ۱۱ و ۱۲ اکتبر امسال در بلگراد برگزار می شود، حضور خواهید داشت.

به گزارش فارس، وزرای خارجه روسیه و کویت، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن و همچنین وزریر خارجه جمهوری آذربایجان نیز پیش از این به امیرعبداللهیان تبریک گفتند.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل و معاون پیشین وزارت امور خارجه، گزینه پیشنهادی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز چهارشنبه سوم شهریور ماه با کسب ۲۷۰ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع  از ۲۸۶ رای اخذ شده، سکاندار دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول