اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

نظارت بر ارتقای کیفی پروژه‌های ریلی و آزادراهی/ تلاش برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در پروژه‌ها‌

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: به دلیل نقش نظارتی و حاکمیتی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نظارت و ارتقا کیفی پروژه‌های عمرانی، این شرکت در کاهش اثرات بلایای طبیعی در پروژه‌ها نقشی مهم دارد.

نظارت بر ارتقای کیفی پروژه‌های ریلی و آزادراهی/ تلاش برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در پروژه‌ها‌

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید کیانپور ضمن اشاره به حوادث ناشی از رخدادهای طبیعی در کشور، جانمایی و تشخیص مکان مناسب برای احداث پروژه‎‌های عمرانی و نیز به کارگیری مصالح استاندارد، را یکی از راهکارهای کاهش اثرات بلایای طبیعی دانست.

وی گفت: ماهیت وجودی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، انجام مطالعات پیش از احداث و کنترل کیفیت عملیات احداث پروژه‌های مهم و ملی سراسر کشور، است که در آنها حضوری فعال داشته که این حضور و اثر بخشی منجر به کاهش اثرات بلایای طبیعی و نیز افزایش طول عمر مفید ابنیه‌ها در سراسر کشور شده است.

کیانپور با اشاره به اینکه نیروهای فنی و متخصص شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک حضور گسترده در سراسر کشور دارند، افزود: این شرکت دولتی با بهره‏‌گیری از توان فنی و تخصصی در ۳۱ مرکز استانی و ۱۵۵ شعبه در شهرستان‌ها و حدود ۹۰۰ واحد محلی و مستقر در پروژه ‏های مهم کشور، نقش خود را برای ارتقاء کیفیت پروژه‌های عمرانی با به کارگیری تجهیزات خاص و بروز و منطبق با استاندارد‌های جهانی به خوبی ایفا‌ می‌کند.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیان کرد: در راستای افزایش اثر بخشی حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در کاهش بلایای طبیعی و ارتقاء کیفی پروژه‌‎های عمرانی، همکاری تنگاتنگی با دستگاه‌های اجرایی و اثرگذار در بخش‌های عمرانی کشور داریم.

وی ادامه داد: با شناخت به توانایی و در اختیار داشتن تجهیزات خاص و به روز دنیا و به کارگیری استانداردهای روز دنیا، اغلب دستگاه‌های اجرایی کشور و نیز سازمان‌ها و نهادها و همچنین بخش خصوصی، علاقمند به همکاری با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک هستند و تفاهم‏نامه همکاری در این‌باره با ارگان‌‌هایی نظیر‌ سازمان ملی استاندارد،‌ قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و غیره داریم.

کیانپور اضافه کرد: همچنین در حال حاضر پروژه‌های مشترکی را با مهندسان مشاور و پیمانکاران داخلی و خارجی، در خارج از کشور در دست اجرا داریم.

‌مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ‌‌گفت: در ارتقای کیفی پروژه‌های بزرگراهی و آزادراهی کشور نظیر آزادراه تهران- شمال، اصفهان- شیراز، قزوین – رشت، زنجان- تبریز و غیره، پروژه‏ های ریلی مانند راه ‏آهن غرب کشور، راه‌‏آهن همدان- سنندج، قطار شهری مشهد، قطار شهری کرج، قطار شهری تبریز و غیره همچنین سدهای بزرگ از جمله‌ سدهای کارون ۳ و ۴، کرخه، گتوندعلیا، سیاه‏ بیشه، صفادشت، طرح گرمسیری و غیره، ‌وارد شده و فعالیت کرده‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول