اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دفن ۸۰ تن تنباکوی فاسد در سایت محمدآباد قزوین/ تصور می‌کردیم ورود پسماند خارج استانی به اتمام رسیده

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: طبق اطلاعات به‌دست آمده، 20 روز پیش 80 تن تنباکوی فاسد در سایت پسماند محمدآباد استان قزوین دفن شده است، بنده تأکید کرده‌ام که سایت محمدآباد، لندفیل پسماند خانگی است و چون در پسماند ذکر شده، فلزات سنگینی از قبیل کادمیوم و آرسنیک وجود دارد جای آن در سایت محمدآباد نیست.

دفن ۸۰ تن تنباکوی فاسد در سایت محمدآباد قزوین/ تصور می‌کردیم ورود پسماند خارج استانی به اتمام رسیده

محسن حق‌شناس، عضو شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: طبق اطلاعات به‌دست آمده، 20 روز پیش 80 تن تنباکوی فاسد در سایت پسماند محمدآباد استان قزوین دفن شده است.

وی افزود: بنده تأکید کرده‌ام که سایت محمدآباد، لندفیل پسماند خانگی است و چون در پسماند ذکر شده، فلزات سنگینی از قبیل کادمیوم و آرسنیک وجود دارد جای آن در سایت محمدآباد نیست.

حق‌شناس اظهار کرد: گزارش موجود در رابطه با دفن این نوع پسماند در محمدآباد را بنده عیناً در صحن شورا قرائت کرده و تذکرات لازم را نیز ارائه دادم، زیرا بحث حفظ محیط زیست برای همهٔ ما مهم است و سلامتی مردم و جامعه اولویت نخست ماست.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: تذکرات ما از این جهت است که متأسفانه این موارد سابقه‌دار است و پیش از این نیز پسماند صنعتی از استان‌های دیگر به سایت محمدآباد وارد می‌شد و بنده در شورای پنجم نیز تذکرات لازم را در این خصوص داده‌ام، اما تصور ما این بود که ورود پسماندهای خارج استانی به سایت محمدآباد به اتمام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم همکارانی که وظیفهٔ نظارت بر سایت محمدآباد را دارند و همکارانی که در سایت مسؤولیت دارند، دقت لازم را در خصوص این‌گونه موارد داشته باشند.

حق‌شناس بیان کرد: با توجه به آتش‌سوزی اخیری که در لندفیل محمدآباد داشته‌ایم، احتمال این‌که بستر لندفیل آسیب دیده باشد فوق‌العاده زیاد است و لازم است این یک مطالعهٔ جدی در این خصوص صورت گیرد که آیا بستر لندفیل دچار مشکل شده است یا خیر، زیرا حجم و دمای آتش‌سوزی ممکن است بستر را دچار آسیب کرده باشد.

وی در پایان تصریح کرد: اگر بستر لندفیل آسیب دیده باشد، نفوذ شیرابه‌ها و مواد خطرناک به آب‌های سطحی می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای محیط زیست ایجاد کند، به همین دلیل تا از سلامت این بستر کاملاً اطمینان حاصل نکرده‌ایم نباید اجازه دهیم برنامه‌هایی مانند جریانات اخیر که در رابطه با دفن حجم بالای تنباکوی فاسد در محمدآباد بوده، در این سایت انجام شود.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول