اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بانوی جوانان گیلانی آماده حضور در بازی‌های پاراآسیایی بحرین

اردوی آمادگی تیم ملی بوچیای جوانان و نوجوانان بانوان برای حضور در بازی پاراآسیایی بحرین برگزار می‌شود.

بانوی جوانان گیلانی آماده حضور در بازی‌های پاراآسیایی بحرین

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دومین مرحله اردوی آمادگی جوانان بوچیای بانوان به منظور حضور در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۱جوانان بحرین، از هشتم تا سیزدهم شهریور ماه در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون برگزار می‌شود. 

فاطمه یوسفی بانوی جوان لشت نشایی نماینده استان گیلان در تیم ملی بوچیا است و پس از اردوی آمادگی در بازی‌های پاراآسیایی بحرین حضور خواهد یافت. 

 

اسامی دعوت شدگان به تیم ملی بوچیای جوانان و نوجوانان
لیلا موسوی (زنجان)، رقیه طالبی (مازندران)، هلیا حاجی‌آبادی، فاطمه خیرخواه اتراچالی (گلستان)، فاطمه یوسفی (گیلان)، آرمیتا خبازی (اصفهان)، فاطمه یوسفی (خراسان‌شمالی)، رقیه فاریابی (کرمان)، مهسا خدابنده (قزوین) فاطمه سعادت‌نژاد (آذربایجان‌غربی)، ورزشکارانی هستند که زیر نظر مربیان به تمرین می‌پردازند. 

پری مردمیدان (آذربایجان‌غربی)، خدیجه عباسی (گلستان)، نیلوفر قنبری (تهران) مربیان مدعو در این اردو هستند. 

بوچیا نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی است. ورزش بوچیا در اصل برای افراد دارای فلج مغزی طراحی شده بود، اما درحال‌حاضر توسط ورزشکارانی با معلولیت‌های چندگانه و شدید حرکتی همانند آتروفی عضلانی نخاعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رشته‌ی ورزشی توسط کمیته‌ی بین‌المللی بوچیا و زیر نظر انجمن بین‌المللی تفریحات و ورزش‌های فلج مغزی اداره می‌گردد. 

ورزشکاران برحسب توانایی‌های فیزیکی و عملکردیشان در یکی از ۴ کلاس ورزشی بی‌سی ۱ - تا بی‌سی ۴ به رقابت می‌پردازند؛ هدف این بازی پرتاب توپ‌های رنگی به نزدیکی توپ سفید (جک‌بال) می‌باشد. 

شرکت‌کنندگان می‌توانند توپ‌ها را برحسب توانایی‌هایشان با دست یا پا و یا در ناتوانی‌های شدید با سر و با یک وسیله‌ی کمکی (رمپ) پرتاب نمایند و در پایان هر دور، داور بر اساس میزان نزدیکی توپ‌ها به جک‌بال به بازیکنان امتیاز می‌دهد؛ این ورزش نیاز به هماهنگی اندام، پردازش سیستم عصبی مرکزی، کار گروهی، و کنترل هیجانی دارد و کیفیت زندگی بسیاری از اشخاص دارای فلج مغزی از طریق شرکت در این بازی و ارتباط با مردم و دوستان جدید افزایش یافته است. 

بازی بوچیا شامل سیزده توپ می‌باشد که ۶ عدد از آن‌ها آبی، ۶ عدد از آن‌ها قرمز و یک عدد دیگر سفید (جک‌بال) می‌باشد. 

هر دسته ۶ تایی در دست یک تیم قرار دارد و جک‌بال هم در آغاز بازی توسط قرعه به یک تیم داده می‌شود تا آن را در محدوده‌ی مشخصی در زمین بازی پرتاب نماید سپس افراد هر تیم توپ‌های قرمز و آبی را به نوبت به سمت جک‌بال پرتاب می‌نمایند و امتیاز بازی نیز براساس شمارش تعداد توپ‌هایی است که از نزدیک‌ترین توپ تیم حریف به جک‌بال نزدیک‌تر باشد. 

به گزارش فارس، بوچیا در چهار کلاس و به سه صورت انفرادی، دونفره و تیمی برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول