اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحرکات آمریکا برای نفوذ در میان قبایل اطراف صنعاء

یک وب‌سایت یمنی ضمن اعلام دیدار کاردار سفارت آمریکا در یمن با سران قبایل متحد ائتلاف سعودی در اطراف صنعا، گزارش کرد، واشنگتن پس از شکست طرح‌های قبلی‌‎اش در یمن، در حال عضوگیری مجدد از میان مزدوران برای اجرای دستورکارهایش است.

تحرکات آمریکا برای نفوذ در میان قبایل اطراف صنعاء

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اخیرا «کتی وستلی» کاردار سفارت آمریکا در یمن با بزرگ قبایل یمنی «ارحب» به نام «حمود العشبی» در ریاض دیدار و درباره تحرکات آمریکا در خصوص آنچه واشنگتن «روند صلح در یمن» می‌نامد، گفت‌وگو کرد.

وب‌سایت «الخبر الیمنی» در این خصوص نوشت، آمریکا پس از ناکامی از تکیه کردن بر قوای سیاسی متحدش در یمن، تحرکاتی را برای نفوذ در میان قبال یمنی متحد ائتلاف سعودی در اطراف صنعاء هستند، آغاز کرده تا روند عضوگیری مزدور برای خود در داخل یمن را از سر بگیرد.

این وب‌سایت یمنی افزود، تحرکات مذکور واشنگتن در برهه کنونی که همزمان با ادعای این کشور برای بازگشایی سفارتش در صنعاء آغاز شده، نشان می‌دهد آمریکا دنبال احیای روند معمول قبیله‌ای و سیاسی خود که طی دهه‌های گذشته برای اجرای دستورکارهایش استفاده می‌کرده، است.

در ادامه این گزارش آمده، «کوبیده شدن درهای قبایل صنعاء» توسط آمریکا حاکی از آن است که واشنگتن در راستای ایجاد خط مستقیم با قبایل صنعاء تلاش می‌کند.

 «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن امروز (چهارشنبه) در توییتی به انتقاد از آمریکا پرداخت.

وی در توییتر نوشت: آمریکا در پشت‌پرده  درد و رنج ماست و بالاتر از آن با این موضوع (جنگ یمن) در حال تجارت است و از آن به عنوان پوششی برای اعمال فشار بر برخی کشورهای ائتلاف متجاوز استفاده می‌کند نه برای توقف جنگ بلکه با هدف باج‌خواهی و  عقد قردادهای ویژه. واشنگتن از  فریب  و مخفی کردن حقیقت با دروغ درست بردارد و مخالفان داخلی ما نیز به صلح حقیقی روی آورند تا جلوی خونریزی گرفته و امنیت همه تأمین شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول