اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف وزیر پیشنهادی نیرو/ طغیانی: برنامه محرابیان بلندپروازانه است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آب و برق مهم‌ترین مشکلی است که امروز در کشور وجود دارد و قطعی‌های امسال یاد و خاطره قطعی‌های دهه 60 و جنگ تحمیلی که در ذهن مردم ما فراموش شده بود را دوباره زنده کرد.

مخالف وزیر پیشنهادی نیرو/ طغیانی: برنامه محرابیان بلندپروازانه است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس عصر امروز (چهارشنبه 3 شهریورماه) در صحن علنی مجلس در مخالفت با وزیر نیرو، اظهار داشت: آب و برق مهمترین مشکلی که امروز در کشور وجود دارد و قعطی های امسال یاد و خاطره قعطی های دهه 60 و جنگ تحمیلی که در ذهن مردم ما فراموش شده بود را دوباره زنده کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه عملکرد غلط دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه آب و برق امروز دامن گیر کشور شده است، خاطرنشان کرد: همه ما باید در مورد قطعی برق و آب به مردم پاسخگو باشیم که رودخانه دائمی و دریاچه خششکیده و اکنون در آذربایجان، خوزستان، یزد، اصفهان، کرمان و ... مشکل آب داریم و این نتیجه حکمرانی درخشان دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه آب و کسانی که خود را صاحب نظر می دانستند، است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه امروز با شرایطی که با آن مواجه هستیم باید یک انتخاب حیاتی را با در نظر گرفتن چالش‌ها صورت دهیم، گفت: وزارت نیرو 73 هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد، 53 هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران و تولیدکنندگان برق و بخش غیردولتی دارد و در برابر 42 هزار میلیارد تومان درآمد خود 60 هزار ملیارد تومان هزینه دارد.

طغیانی گفت:ممکن است در آینده آقای محرابیان در صحن مجلس حاضر شوند و عنوان کند که به دلیل کمبود منابع نمی‌توانیم برنامه‌ها را اجرایی کنیم به همین دلیل باید عدم شفافیت برنامه وزیر پیشنهادی در نطق ایشان تعیین تکلیف شود.

وی عدم تعیین تکلیف وام‌های اخذ شده که در برنامه وزیر پیشنهادی نیامده را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی وزارت نیرو برشمرد و تصریح کرد: برخلاف سایر وزرا که یا در حوزه آب و یا در حوزه برق متخصص بودند، آقای محرابیان متخصص حوزه اقتصاد هستند و شاه کلید مسئله امروز این حوزه بحث اقتصادی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برنامه محرابیان بلندپروازانه است، گفت: مشخص نیست که رقم افزایش ظرفیت 30 هزار مگاواتی از چه محلی تأمین خواهد شد. همچنین در برنامه پیشنهادی آمده است 10 هزار مگاوات برق تجدیدپذیر تولید خواهد شد که منبع این مهم نیز مشخص نیست که چطور ظرف 4 سال می خواهیم به این ارقام برسیم.

وی اضافه کرد: برای انجام این مهم آقای وزیر برای 4 سال آینده رقمی معادل 550 هزار میلیارد تومان به علاوه 22.5 میلیارد یورو بودجه درخواست کرده‌اند که چنین ارقامی در بودجه وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول