اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

گلایه‌‌های دانشجویان داروسازی آزاد در «فارس‌من»؛ برای تهیه دومین دُز واکسن سرگردان شدیم

جمعی از دانشجویان داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی تهران، با راه اندازی یک پویش، خواستار پیگیری مسئولان برای تکمیل واکسیناسیون و انجام دز دوم واکسن اسپوتنیک وی شدند.

گلایه‌‌های دانشجویان داروسازی آزاد در «فارس‌من»؛ برای تهیه دومین دُز واکسن سرگردان شدیم

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از چالش‌های پیش‌روی مردم، واکسیناسیون برای افزایش سطح ایمنی بدن در روزهای کرونایی و نگرانی از نرسیدن دز دوم واکسن کرونا است، روزهایی که غفلت در هر لحظه آن می تواند جان مردم را به کام مرگ بکشاند.

کمبود واکسن و در نتیجه عدم تزریق دز دوم واکسن‌های تزریق شده به مردم می‌تواند تبعات منفی و نگران کننده‌ای را برای مردم دنبال داشته باشد، از یک سو تلاش برای سرعت بخشیدن به واکیسناسیون و از سویی دیگر عدم تلاش برای دزهای دوم واکسن مردم را نگران تر از پیش کرده است. اما آنچه امروز این موضوع را جدی تر کرده است، اعتراضات بسیاری است که از عدم تزریق دز دوم واکسن ها حکایت می‌کند.

در این باره جمعی از دانشجویان داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی تهران، با راه اندازی یک پویش، خواستار پیگیری مسئولان برای تکمیل واکسیناسیون و انجام دز دوم واکسن  اسپوتنیک وی شدند. این دانشجویان می‌گویند علی رغم آن که دز اول واکسن اسپکوتینک را در ماه های گذشته تزریق کرده اند اما دز دوم آن هنوز در دسترس نیست و این دانشجویان را نگران کرده است.

مدیر این پویش در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: ما دانشجویان رشته داروسازی در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم، دو سری تزریق داشتیم و به ما گفتند که ۹ مرداد و ۲۵مرداد برای شما واکسن کرونا را تزریق می‌کنیم، این در حالی است که تاکنون واکسن‌های دز دوم را تزریق نکرده‌اند.

وی افزود: وقتی ما این موضوع را پیگیری کردیم می‌گویند که واکسن روسی در کشور موجود نیست اما می بینیم که قم، یزد، ارومیه و خوی این واکسن این واکسن را دارند، سوال این است چرا که به ما این واکسن را تزریق نمی‌کنند؟

این مخاطب فارس من، ابراز کرد: به ما گفتند تا سه ماه دیگر صبر کنید تا یک واکسن دیگری به شما بزنیم، ما دانشجویان داروسازی ۱۲۱۵ ذز می خواهیم که می‌گویند که این واکسن ها نیست.

این سطح از بی پاسخی قابل توجه است!

این دانشجوی رشته داروسازی، خاطرنشان کرد: نهم تیرماه واکسن را تزریق کرده ام و حدود یک ماه آن از گذشته است اما هنوز ما باید به دنبال پیدا کردن دز دوم واکسن باشیم! این اقدام سطح ایمنی بدن را کاهش می دهد و تا زمانی که دز دوم را نزنیم هیچ ایمنی نخواهیم داشت.

به نظر مسئولان آموزشی و بهداشتی باید هر چه سریعتر به فکر تعیین تکلیف و تلاش برای یافتن دز دوم واکسن این دانشجویان باشند، چرا که عدم تأمین واکسن می‌تواند موجب بی اعتمادی مردم به روند واکسینه شدن شده و در نهایت ایمنی نشدن جامعه و وقوع موج های بعدی کرونا را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول