اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تسلیت نهاد‌ها و چهره‌های مذهبی درپی درگذشت حجت‌الاسلام اسعدی

درگذشت حجت‌الاسلام محمد اسعدی حافظ کل و پژوهشگر قرآن کریم نهاد‌های و چهره‌های مختلف قرآنی و مذهبی پیام‌های تسلیت صادر کردند.

تسلیت نهاد‌ها و چهره‌های مذهبی درپی درگذشت حجت‌الاسلام اسعدی

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس درپی درگذشت حجت‌الاسلام محمد اسعدی حافظ کل و پژوهشگر قرآن کریم نهاد‌های و چهره‌های مختلف قرآنی و مذهبی پیام‌های تسلیت صادر کردند.

حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه

انا لله و انا الیه راجعون
مع الاسف با خبر شدیم که حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمد اسعدی از فعالان حوزه قرآن‌پژوهی و حافظ و مفسر قرآن کریم به رحمت خدا رفته‌اند.

ایشان در عمر کوتاه خود همواره شرافتمندانه و قرآنی زیستند و در حوزه تحقیق و پژوهش درزمینهٔ قرآن و تفسیر و ترویج معارف قرآنی از هیچ تلاشی دریغ ننمودند.

قطعاً فقدان این قرآن‌پژوه خستگی‌ناپذیر برای حوزویان و دانشگاهیان خصوصاً جامعه قرآنی کشور ضایعه‌ بزرگی است.

اینجانب درگذشت این روحانی معزز را به جامعه بزرگ قرآنی کشور و خانواده محترم ایشان‌ تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه طلب می‌کنم.

دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی

ارتحال غم‌انگیز استاد بافضیلت و اندیشمند متقی، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد اسعدی ضایعه‌ای ماندگار بر رواق قرآن‌پژوهی کشور و فقدانی اندوهبار برای آشنایان و دوستان و بهره‌مندان از آثار علمی ایشان خواهد بود.

مساعی عالمانه و تلاش مومنانه در نشر و احیای معالم دین و ترویج مأثر آل یاسین از سطور نورانی در صفحات زندگی با برکت این عالم مجاهد است که ان‌شاءالله تمثل اخروی این جد و اجتهاد تنعم ابدی وی در فرادیس جنت و مأدبه قرآن و عترت طاهرین علیه السلام قرار گیرد.

شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ضمن عرض تسلیت به خانواده مکرر و داغدار و دانشوران و فضلای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از خداوند متعال علو درجات و مغفرت برای آن راحل و اجر صبر بر این مصیبت صعب را جهت بازماندگان و اردتمندان ایشان مسئلت می‌نماید.

مدیر شبکه قرآن و معارف و دبیر شورای معارف سیما

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد اسعدی، حافظ، قرآن‌پژوه و معلم برجسته قرآن را تسلیت عرض می‌کنم. آثار و خدمات ارزشمند ایشان در عرصه قرآن پژوهی و حدیث پژوهی به عنوان میراث معنوی جامعه قرآنی ماندگار و پابرجا خواهد ماند. برای بستگان آن مرحوم صبر و اجر الهی آرزومندم. ان‌شاءالله روح آن بزرگوار با ارواح طیبه شهدا و خصوصا سید و سالار شهیدان محشور و همنشین باشد.

جواد شیخ اکبری

حجت‌الاسلام سید محمدمهدی طباطبایی، مدیر مؤسسه جامعةالقرآن الکریم

آنات و لحظات عمر ایشان اگرچه کوتاه بود؛ اما همواره در جوشش و کوشش برای کسب معارف قرآن کریم و علوم اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌ السلام، سپری شد و از این رو تنها در سه دهه اخیر؛ شاگردان فراوانی از کرسی تعلیم و تدریس ایشان در حوزه‌های حفظ، تفسیر و علوم قرآنی، بهره جستند که قطعاً ادامه‌دهنده مسیر نورانی‌شان خواهند بود.

ولایت‌مداری، حُسن خُلق، تواضع، ساده‌زیستی، کار برای رضای خدا و مردم‌داری ایشان نمونه‌هایی از اخلاق قرآنی مرحوم «محمد اسعدی» بود.

در این میان نشریه قرآنی «نسیم وحی» به مدیر مسئولی آن فقید سعید، توانسته بود جایگاهی ویژه و ناب در بین اهالی رسانه و جامعه قرآنی بیابد و مردم قرآن‌دوست در سراسر ایران اسلامی از محتوای معنوی آن بهره‌مند شوند.

اینک که آن عزیز سفر کرده در میان ما نیست؛ با حزن و اندوه بسیار این مصیبت دردناک و جبران‌ناپذیر را به بازماندگان و جامعه قرآنی کشور تسلیت گفته و از خداوند متعال برای خانواده و بازماندگانش، صبر جمیل و اجر جزیل، خواستاریم و برای آن استاد فرزانه قرآن کریم، درجات رفیع در بهشت و حشر با قرآن کریم و اولیاء الهی را مسئلت می‌نماییم.

وَسَلَامٌ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ وَیَوْمَ یَمُوتُ وَیَوْمَ یُبْعَثُ حَیًّا

حجت‌الاسلام علی‌محمد حکیمیان، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

امروز محمد ما همو که کلام وحی را چون محمد مصطفی حافظ بود و از مفسران شناخته می‌شد، از میانمان با بال ملائک، پروازش تا عرش برین را آغاز کرد و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و خیل عظیم قرآن پژوهان را غمگین و حزین ساخت.

دکتر اسعدی مدیر گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه، فرزند قرآن و عترت بود و عمرش را در موضوعات متنوع قرآن پژوهش کرد و به درجه هدایت اقوم رسیده بود. کلامش قرآن و نهج‌البلاغه و دغدغه خاطرش هدایت جامعه و نشان دادن جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت در قرآن بود. مجاهدی که یک لحظه از قرآن جدا نشد و همه تلاش و کوشش خود را برای احیاء قرآن در دانشگاه‌ها با نوشتن کتب مختلف قرآنی مصروف ساخت. شخصیتی فکور، عمیق در تفکر قرآنی و بی ادعا در عین عالم بزرگ بودن، ارزش او را در حیات سعیدش دو چندان کرده بود.

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه این ثلمه بزرگ را به همکارانش در پژوهشگاه، حوزه‌های علمیه و جامعه دانشگاهی خصوصاً قرآن‌پژوهان محترم تسلیت گفته، برای خانواده محترم این دانشمند در مقابل این فقدان عظماء طلب صبری عظیم و اجری جزیل از خداوند داشته و غفران واسعه برای عزیز از دست رفته طلب می‌کند.

گرچه ندای اقرء بسم ربک الذی خلق او در عرش اعلا با ملائکه الله همنوا شده و پیوسته در گوش همکاران و شاگردانش زمزمه می‌کند که ان هذا القران یهدی للتی هی اقوم.

عاش سعیداً و مات سعیداً

منصور غلامی، وزیر علوم

حجت‌الاسلام حکیمیان؛ فقدان سرمایه‌های ارزشمند علمی و دانشگاهی خسران جبران‌ناپذیری است. خبر درگذشت استاد گرانقدر، حجت الاسلام دکتر محمد اسعدی، دانشیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، موجب تأثر و تألم شد.

فقدان این استاد فرزانه و مجاهد فرهیخته را که آثار و تألیفات ارزشمندی از خود بر جای گذاشتند، به جنابعالی، خانواده محترم آن مرحوم، همکاران، دانشجویان و اساتید معزز پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت عرض نموده و از درگاه پروردگار متعال برای آن زنده‌یاد، غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

منصور غلامی
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول