اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

محمدی: انتخاب درستکار مانند هندوانه سربسته است/قراردادها در والیبال میلیاردی شده کشتی همان ۵۰ میلیون مانده

دارنده مدال برنز کشتی آزاد در المپیک گفت: انتخاب درستکار به عنوان سرمربی تیم ملی مانند یک هندوانه سربسته است که می‌گویند باید به او فرصت داد.

محمدی: انتخاب درستکار مانند هندوانه سربسته است/قراردادها در والیبال میلیاردی شده کشتی همان ۵۰ میلیون مانده

مراد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص نتایج آزادکاران کشورمان در بازی‌های المپیک توکیو، عنوان کرد: نتایج فرنگی در کل خوب بود اما در خصوص کشتی آزاد ۳ مدال پیش بینی می‌شد که ۲ مدال به دست آمد، البته نتیجه حسن یزدانی غیرمنتظره بود و انتظارات را برآورده نکرد از طرفی شرایط جسمانی بچه‌ها خوب نبود.

دارنده مدال برنز المپیک پکن درباره اینکه کشتی‌گیران در تایم دوم توانایی لازم را برای رقابت نداشتند، دلیل کار را چه می‌دانید، گفت: گاهی اوقات شرایط طوری است که یک یا دو ورزشکار در لحظات پایانی و حساس پوئن می‌دهند، در این شرایط اشتباه فردی کشتی‌گیر باعث باخت می‌شود اما زمانی می‌بینیم همه ورزشکاران ما در تایم دوم امتیاز می‌دهند و شرایط بدنی‌شان در تایم اول و دوم بسیار متفاوت است، این موضوع به سیستم بدنسازی ارتباط پیدا می‌کند. در اینجا باید از مربی پرسید چه ساختاری استفاده کرده که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که با پایان بازی‌های المپیک فدراسیون تصمیم به انتخاب سرمربی جدید گرفت، انتخاب پژمان درستکار را چطور ارزیابی می‌کنید، خاطرنشان کرد: سرمربی تیم ملی انتخاب شده و ملاک حرف کارشناسان نبوده است. درستکار جزو مربیان خوب محسوب می‌شود اما اگر سابقه‌ای پیدا می‌کرد، بهتر بود. مثلا اگر با تیم جوانان کار می‌کرد و بعد از نتایج جهانی به تیم بزرگسالان می‌آمد.

مرادی ادامه داد: من سال‌ها در لیگ کار کردم، نمی‌توان سرمربیگری در لیگ را ملاک قرار داد، چرا که در مسابقات لیگ اردویی وجود ندارد به خصوص الان که دیگر مانند قبل نیست و مسابقات را در طول یک ماه و نیم جمع می‌کنند. ورزشکار هم یک هفته مانده به مسابقات به باشگاه می‌رود تا کشتی بگیرد بنابراین نه بدنسازی می‌کند و نه نزد مربی کار می‌کند.

قهرمان جهان در سال ۲۰۰۶ یادآور شد: بحث ملی با لیگ متفاوت است چرا که در اردو و تیم ملی بحث مدیریت مطرح می‌شود که کار سختی است. انتخاب درستکار مانند هندوانه سربسته است که می‌گویند باید یک سال فرصت دهید؛ چرا باید با احساسات مردم بازی کنیم؟ این موضوع منطقی نیست اما آقای دبیر تز خاص خود را دارد.

محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص اینکه آیا امسال در لیگ کشتی حضور خواهد داشت یا خیر، گفت: معمولاً یکی دو تیم اسپانسر خوب دارند که از سوی فدراسیون هم حمایت می‌شوند، در بقیه تیم‌ها پولی نیست. همه آنهایی که می آیند در لیگ شرکت می‌کنند با مشکل مالی مواجه می شوند به همین دلیل انگیزه ندارم در لیگ شرکت کنم. معمولاً اسپانسر اوایل لیگ اعلام آمادگی می کند اما آخر لیگ مشخص نیست که پول می‌دهد یا خیر.

وی افزود: لیگ کشتی سال‌هاست به سرانجام نرسیده بنابراین تا زمانی که قانون حرفه‌ای نباشد نمی‌توان کاری انجام داد. یک زمانی قرار داد کشتی‌گیران با بازیکنان والیبال و بسکتبال ۵۰ میلیون بود حالا قرار داد آنها میلیاردی شده اما کشتی در همان ۵۰ میلیون تومان باقی مانده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول