اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هلال احمر 565 پایگاه امداد جاده‌ای دارد

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت 565 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در سطح کشور گفت: تعداد این پایگاه‌ها باید به یک هزار پایگاه برسد.

هلال احمر 565 پایگاه امداد جاده‌ای دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، باقر محمدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال‌ احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران به موضوع آموزش نیروهای امداد در پایگاه‌های جاده‌ای اشاره و اظهار کرد: لازمه پیشرفت ایجاد آموزش‌های مناسب و راهبردی است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر افزود: سالانه باید علاوه بر اینکه باید آموزش را به روز کنیم با توجه به فناوری و تکنولوژی در تجهیزات امدادی، آموزش‌های متناسب با تجهیزات را نیز برای امدادگران ارائه دهیم.

وی گفت: این مقوله مهم در برنامه‌ریزی‌های این سازمان قرار دارد تا آموزش را به روز کرده و بهترین استفاده از آن را داشته باشیم.

محمدی با اشاره به فعالیت 565 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در سطح کشور گفت: تعداد این پایگاه‌ها باید به یک هزار پایگاه برسد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر ادامه داد: با توجه به بالا بودن حوادث و سوانح در کشور نیازمند افزایش تعداد پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر هستیم.

وی گفت: این مهم مستلزم کمک و حمایت دولت در تجهیزات، منابع انسانی، اقلام مورد نیاز انبارها و اقلام تخصصی است تا در اختیار هلال احمر قرار گیرد.

محمدی به عملیات های امدادی هلال احمر اشاره و تصریح کرد: هلال احمر بر اساس قانونی که در مدیریت بحران تعریف و تعیین شده موظف است در حوادث و سوانح ورود پیدا کرده و وظیفه امداد و نجات را بر عهده دارد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر یادآوری کرد: تیم‌های عملیاتی هلال احمر در سطح استان‌ها و شهرستانهای کشور سازماندهی شده و در چند سال اخیر نیز به موقع و موثر امدادرسانی کرده‌ایم.

 وی افزود: در بحث لجستیک به لحاظ خودرویی مشکلاتی داریم که با پیگیری‌های انجام شده در تلاش برای رفع این مشکل هستیم با این بخش را نیز به روز کنیم.

 محمدی به وضعیت انبارهای امدادی هلال احمر اشاره کرد و افزود: در حفظ و نگهداری این انبارها اقدامات قابل توجهی انجام شده که توانستیم این مکان‌ها را شارژ و اقلام مورد نیاز را دپو کرده تا امدادرسانی مطلوب محقق شود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: با توجه اینکه وضعیت جغرافیایی و سوق الجیشی زنجان ویژه است می‌توانیم از آن به عنوان مرکز لجستیک استفاده کنیم، چرا که با هفت استان کشور همسایه بوده و در حوادث و سوانح بهترین کمک رسانی انجام انجام می‌شود.

وی ادامه داد: استان زنجان به لحاظ کیفیت نیروی انسانی مطلوب است، اما به لحاظ کمی با کمبود مواجه است و نواقص موجود نیز با کمک هلال احمر مرکز رفع خواهد شد.

شایان ذکر است، معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر کشور و هیأت همراه سفر دو روزه‌ای را به استان زنجان انجام و بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان و مجتمع پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر استان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول