اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عضو هیئت‌علمی انستیتو پاستور: کرونای لامبدا ۲۰۰ برابر سرایت‌پذیری بیشتری دارد/ راهکارهای مقابله با سویه خطرناک کرونا

عضو هیئت علمی انستیتو پاستور با رد شایعات مطرح شده در مورد ورود کرونای لامبدا از مهرماه به کشور گفت: کرونای لامبدا ۲۰۰ برابر سرایت‌پذیری بیشتری دارد و در دنیا به ‌سرعت در حال پخش شدن است.

عضو هیئت‌علمی انستیتو پاستور: کرونای لامبدا ۲۰۰ برابر سرایت‌پذیری بیشتری دارد/ راهکارهای مقابله با سویه خطرناک کرونا

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایکنا گفت‌وگویی با احمدرضا بهره‌مند، عضو هیئت علمی انستیتو پاستور و از متخصصان تراز اول ژنتیک و میکروب‌شناسی بالینی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

کرونای لامبدا ۲۰۰ برابر سرایت‌پذیری بیشتری دارد

- کرونای لامبدا در دنیا به ‌سرعت در حال پخش شدن است. این ویروس در آمریکای جنوبی (پرو و آرژانتین و...) و حوزه کارائیب و هند توسعه یافته است و براساس مدلینگ یکی از دانشگاه‌های معتبر آمریکا، در ماه اکتبر این جهش خطرناک در دنیا شیوع پیدا می‌کند.

- اگر کرونای لامبدا همه‌گیر شود، مجموعه جهش‌های شناخته‌شده‌ای که در ساختار فعلی ویروس کرونا وجود دارد ۲۰۰ تا ۸۰۰ برابر بیماری‌زایی بیشتری خواهد داشت.

- در ضمن این ویروس ۲۰۰ برابر سرایت‌پذیری بیشتری در قیاس با کرونای دلتا دارد. لذا اگر این بیماری در دنیا شیوع یابد، باید تمهیدات دیگری برای مبارزه با این ویروس اتخاذ شود.

راهکار مقابله؛ تزریق دز سوم واکسن

- امروز دُز سوم واکسن را در اکثر کشورهای دنیا تزریق می‌کنند که این سه دُز پادتن (دفاع بدن) را بالاتر می‌برد و هر چه آنتی‌بادی(که دفاع شمارا بالاتر می‌برد) بیشتر شود شما در مقابل هجوم این ویروس دفاع قوی‌تری خواهید داشت؛ گرچه مریض می‌شوید اما از مرگ شما را نجات می‌دهد.

- یکی از تمهیدات نجات از این بیماری (که تمام دانشگاه‌های معتبر دنیا پیش‌بینی می‌کنند شیوع خواهد یافت) تزریق دُز سوم واکسن است.

- استفاده از دو عدد ماسک همزمان هم می‌تواند تا شش برابر انتقال ویروس را کم ‌کند.

- راهکار دیگر مصرف بالای آنتی‌اکسیدان‌ها برای بالا بردن ایمنی بدن است. مصرف آنتی اکسیدان‌ها کمک شایانی برای مقابله با ویروس می‌کند و این ویروس را از بدن دفع خواهد کرد.

سویه لامبدا ریه اطفال را دو ماه درگیر می‌کند

- طبق مقالات علمی دنیا، ویروس لامبدا جهش‌های خطرناک‌تری دارد که دلتا ندارد و تعداد جهش‌های آن بیشتر است و میزان انتقال و شدت سرایت‌پذیری آن‌ نیز بیشتر است.

- همچنین بیماری ریوی در اطفال به وجود می‌آورد که تا دو ماه ریه‌های آنان را درگیر می‌کند. 

برای مقابله با ویروس لامبدا باید از اجتماعات فرار کرد

- برای مقابله با ویروس لامبدا باید از اجتماعات فرار کرد؛ چون این ویروس به‌شدت سرایت‌پذیر است.

- اگر فرضاً در اجتماعات مانند مترو و اتوبوس و سایر موارد وارد می‌شوید حتماً فاصله اجتماعی را رعایت کنید. امروز در ایستگاه‌های مترو کشورهای دنیا افراد بر مبنای متراژ فاصله وارد واگن‌ها می‌شوند نه براساس تعداد.

- توصیه ما این است که واکسن بزنید، ضدعفونی را فراموش نکنید، از اجتماعات، دوری‌ و از دو ماسک همزمان استفاده کنید.

چرا با وجود تعطیلی در پی کرونا ۱۲۰ هزار نفر در جاده‌ها تردد داشتند؟

- در کشورهای خارجی وقتی اعلام تعطیلی به دلیل شیوع بالای کرونا می‌کنند، اجازه سفر داده نمی‌شود اما در ایران با وجود تعطیلی در پی کرونا، ۱۲۰ هزار نفر در جاده‌ها تردد داشتند.

- باید به سمت کنترل و واکسن زدن و اجرای پروتکل‌ها برویم و مردم را از شر شیادان فضای مجازی که وحشت ایجاد می‌کنند خلاص کنیم و با آگاهی و روشنگری مردم را به اجرای صحیح پروتکل‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هدایت کنیم تا از شر این ویروس رها شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول