اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

تاکید چهار نماینده بوشهر بر انتخاب استاندار بر اساس شاخص‌ها

چهار نماینده استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی «شاخص‌ها» را تعیین کننده در انتخاب استاندار آینده بوشهر عنوان کردند و تاکید داشتند که روابط نقشی در انتصابات ندارد.

تاکید چهار نماینده بوشهر بر انتخاب استاندار بر اساس شاخص‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، با توجه به نزدیک شدن به انتخاب وزیر کشور و تعیین و تکلیف استانداران، نمایندگان استان بوشهر با توجه به نقش و اهمیت استاندار در رفع مشکلات و موانع، رشد و توسعه و پیشرفت، بر تعیین استاندار توانمند بر اساس شاخص‌ها تاکید کردند.

برخی اساتید و نخبگان براساس شرایط استان و دیدگاه‌های رهبر انقلاب شاخص‌هایی از جمله مردم داری، تخصص، تعهد، شجاعت و مدیریت بحران، شایسته سالاری، گزینش افراد کاردان، توان نظارت بر زیر مجموعه، سابقه روشن و فساد ستیز، کادر سازی و غیره را در فضای مجازی و تریبون‌های رسمی مطرح کردند.

برای استانداری اولویت با فردیی است، که دارای شاخص‌ها باشد

حجت الاسلام موسی احمدی رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) درباره انتخاب استاندار آینده بوشهر اظهار داشت: نمایندگان نقش نظارتی و مشورتی در انتصابات دارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر بیان کرد: در این رابطه حساسیت‌های ویژه‌ای وجود دارد چراکه استان بوشهر در حوزه صنایع، نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و کشاورزی ظرفیت بسیار خوبی دارد.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان بوشهر از نظر جمعیتی بافت مختلفی دارد که نیاز است استانداری انتخاب شود که از وضعیت استان به خوبی مطلع باشد.

وی با بیان اینکه استاندار آینده بوشهر بر اساس شاخص‌ها انتخاب می‌شود گفت: توانمندی، شایسته سالاری، اقتدار، علمیت داشتن، برنامه دار بودن، آشنایی به ظرفیت استان مهمترین شاخص‌ها هستند و قطعاً در این رابطه بر اساس ضوابط عمل خواهیم کرد.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این ارتباط درباره کلیات موضوع مذاکراتی داشته است گفت: قطعاً شایسته سالاری و آرمان گرایی نماینده سیاسی دولت، تحقق بخشیدن به ارزش‌های دینی، توسعه اشتغال، مسکن، خانه سازی دیگر مواردی است که یک استاندار کارآمد باید داشته باشد.

احمدی داشتن تخصص، اشراف به شرایط استان و داشتن کارنامه خوب را از دیگر شاخص‌های مهم در انتخاب استاندار آینده برشمرد و افزود: استاندار آینده بوشهر باید دارای اقتدار باشد و سایر مسئولان اجرایی از تصمیمات وی تبعیت و پیروی کنند.

شاخصه‌ها ملاک انتخاب استاندار است، نه رابطه‌ها

عبدالکریم جمیری در خصوص نحوه انتخاب مسؤولین ابراز داشت: مجلس در روند بررسی وزرا و رأی اعتماد به آنها بدون تعارف ورود می‌کند و صرفاً بر اساس شایستگی‌ها افراد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در خصوص دخالت‌های نمایندگان مجلس در انتخاب مسؤولین استانی گفت: نقش نمایندگان در انتخاب مسؤولین استانی بر اساس قانون صرفاً یک نقش نظارتی است اما می‌توانند مشاوره دهند تا فرد شایسته انتخاب شود.

وی در خصوص انتخاب استاندار برای بوشهر اظهار داشت: برای انتخاب استاندار بوشهر قطعاً باید شاخص‌ها در نظر گرفته خواهد شد نه روابط؛ هرچند انتخاب فردی که شاخص‌ها را هم داشته باشد نیازمند رایزنی و مذاکرات است.

جمیری بیان داشت: استان بوشهر باید یک استاندار قوی و توانمند داشته باشد چون این استان به لحاظ داشته‌هایی که دارد بالاتر از یک استان است و می‌تواند در کشور تأثیرگذار باشد.

براساس شاخص‌ها باید استاندار بومی انتخاب شود

غلامحسین کرمی درباره انتخاب استاندار آینده بوشهر اظهار داشت: نقش نمایندگان مجلس در انتصابات مشورتی است اما آنچه به عنوان وظیفه نمایندگان در امر انتصابات است نظارت می‌باشد، اما قطعاً استاندار آینده بوشهر با توجه به شاخص‌ها تعیین خواهد شد و روابط نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد دولت آینده در انتخاب و انتصاب مدیران کارآمدی است بیان داشت: همواره در جلساتی که برگزار شده بر این مهم تاکید شده است تا فردی سکان هدایت استانداری را در دست بگیرد که دارای بیشترین شاخص‌ها باشد.

وی کارآمدی، داشتن روحیه انقلابی و جهادی، مدیر و مدبر بودن، داشتن توانایی لازم، با سابقه و داشتن تجربه، همراهی با دولت و با برنامه بودن را از مهمترین شاخص‌ها و ویژگی‌ها برشمرد و گفت: هر کدام از این موارد امتیاز است و هر فردی که بیشترین شاخص‌ها را داشته باشد می‌تواند استاندار بوشهر شود.

کرمی با بیان اینکه تاکیدی بر بومی بودن نداریم گفت: مهم کارآمدی فرد است و در صورتی که یک غیر بومی دارای این شاخص‌ها باشد شانس بیشتری را برای تصدی این مسؤولیت خواهد داشت اما در صورتی که گزینه بومی و غیر بومی در یک حد از توانایی برخوردار باشند اولویت با گزینه بومی خواهد بود.

 نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: همه می‌توانند گزینه کارآمد را پیشنهاد دهند اما معرفی فرد نباید به معنای تحمیل آن باشد.

شاخصه‌ها تعیین کننده استاندار بوشهر است

ابراهیم رضایی نیز در خصوص انتخاب استاندار آینده بوشهر اظهار داشت: نقش نمایندگان در انتصابات مشورتی و نظارتی است و در خصوص انتخاب استاندار آینده نیز وزارت کشور تصمیم گیرنده است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاخص‌ها می‌توانند تعیین کننده استاندار آینده در دولت سیزدهم باشند گفت: آن چیزی که مسلم است نگاه دولت آقای رئیسی به کارآمدی فرد است و روابط تاثیری در انتصابات ندارد.

وی با اشاره به مهمترین شاخص‌های تعیین استاندار گفت: انتظار می‌رود که مدیریت اجرایی استان در دولت جدید در عمل همسو با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد و دولت جوان حزب‌اللهی در استان محقق شود.

وی افزود: کارآمدی، داشتن توان اجرایی و سوابق موفق کارنامه‌ای، مقتدر بودن، با برنامه بودن، انقلابی و مدیریت جهادی از شاخص‌های مهم در انتخاب استاندار است.

رضایی اشراف داشتن به مسائل استان را یکی از مهمترین ویژگی‌ها برشمرد و بیان داشت: استاندار آینده بوشهر باید شناخت کافی ‌و‌ وافی از استان و ظرفیت و پتانسیل‌های آن داشته باشد و بتواند از این ظرفیت در جهت توسعه و پیشرفت استان در حوزه‌های مختلف استفاده کند.

نماینده دشتستان در خانه ملت با پرداختن به برخی پتانسیل‌های استان ابراز داشت: نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع و معادن، کشاورزی و اقتصاد دریامحور و بسیاری موارد دیگر ظرفیت‌های بالقوه استان هستند که باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب به نفع مردم استفاده کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول