اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جو ملتهب در فرودگاه کابل علی رغم استقرار قوای آمریکا + فیلم

منابع خبری از وقوع تیراندازی و انفجار در فرودگاه بین‌الملل کابل علی‌رغم استقرار نظامیان آمریکا در این مکان خبر دادند.

جو ملتهب در فرودگاه کابل علی رغم استقرار قوای آمریکا + فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری غروب دوشنبه به وقت تهران از تیراندازی و انفجار درفرودگاه بین‌المللی کابل خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، ارتش آمریکا در این زمینه اعلام کرد که  هیچکدام از نیروهای این کشور مستقر در فرودگاه کابل در جریان این  تیراندازی آسیبی ندیده‌اند. ارتش آمریکا افزود که در جریان تیراندازی بیرون از محوطه فردگاه کابل یکی از پرسنل ارتش افغانستان کشته و چند تن دیگر مجروح شدند. هنوز علت اصلی این تیراندازی مشخص نشده است.

همزمان برخی منابع خبری نیز از وقوع انفجار در فرودگاه بین‌المللی کابل خبر دادند. فیلم منتشر شده از این حادثه نیز برخاستن دود غلیظ از این مکان را نشان می‌دهد.

 

 

در حالیکه نیروهای ارتش آمریکا کنترل فرودگاه بین‌المللی کابل را در اختیار دارند، اما اوضاع در این مکان کماکان ملتهب و ناآرام است. 

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، پنتاگون نیز در بیانیه ای با تایید این حادثه اعلام کرد که در تلاش برای کاهش تجمع افراد در اطراف فرودگاه کابل است. پنتاگون اعلام کرد هدف کنونی ما انجام عملیات خروج از فرودگاه کابل است و هنوز در باره استفاده از فرودگاه‌های دیگر نظیر فرودگاه «بگرام» تصمیمی اتخاذ نشده است.

پس از تصرف کابل هزاران نفر به فرودگاه  این شهر هجوم برده‌اند تا افغانستان را ترک کنند.برخی  اسناد لازم از جمله روادید و گذرنامه  ندارند، اما هم‌چنان هزاران نفر در اطراف فرودگاه  به دنبال فرصت هستند تا افغانستان را ترک کنند.

یکی  از اهالی «غزنی» گفت که همسر برادرش که مدارک رسمی  خروج از افغانستان داشت، در ازدحام فرودگاه کابل جان باخته و اطلاعی نیز از کودکان او در دست نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول