اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

گزارش کمیسیون صنایع در باره بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طبق بررسی انجام شده 68 درصد برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع با اسناد بالادستی منطبق و 9 درصد همسو است و در 23 درصد موارد نیز اشاره‌ای به احکام و اسناد بالادستی نشده است.

گزارش کمیسیون صنایع در باره بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، روح الله عباسپور در نشست علنی امروز (دوشنبه اول شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی و طی قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وزیر پیشنهادی دفاع دارای تخصص و مدارج علمی دکتری در علوم دفاعی راهبردی از دانشگاه عالی دفاع است. تجربه فرماندهی را هم در صف و هم در ستاد دارند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در مسائل راهبردی در دوره دفاع مقدس و پس از آن مانند جانشینی فرماندهی نیروی زمینی ارتش، جانشینی فرماندهی کل ارتش، مسئولیت در معاونت‌های آماد و پشتیبانی، طرح و برنامه و بودجه، ریاست بازرسی کل، جانشینی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که احکام خود را با تایید فرماندهی معظم کل قوا دریافت کرده و مشغول به کار بوده‌اند. امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی مفتخر به درجه ایثارگری و جانبازی است که همه ما را مدیون و مرهون خود خود کرده‌اند.

وی افزود: برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع عبارت است از مدیریت یکپارچه زنجیره‌های ارزش صنعت دفاعی به منظور هم‌افزایی ظرفیت‌ها و حذف موازی‌کاری‌های غیرضروری، شناسایی و جذب مشارکت حداکثر ظرفیت‌های صنعتی و تحقیقاتی نیروهای مسلح در قالب طرح و پروژه‌های مشترک دفاعی در داخل نیروهای مسلح و...

عباسپور خاطرنشان کرد: بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی با عنایت به تدوین برنامه‌های جامع در حوزه صنایع هوا فضا عملا از لحاظ تناسب، واقع‌گرایی، صراحت، انسجام، جامعیت و آینده‌نگری، برنامه‌های ایشان مطلوب مورد ارزیابی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی، تطبیق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اسناد بالادستی، حکایت از آن دارد که 68 درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق‌الذکر منطبق و 9 درصد موارد نیز همسو است و در 23 درصد از برنامه‌ها به احکام ذکرشده اشاره‌ای نشده است.

وی افزود: بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی با توجه به سوابق تحصیلی و پیشینه اجرایی ایشان و همچنین برنامه پیشنهادی، کمیسیون ایشان را در خصوص قانونمندی، قانونگرایی، به کارگیری مدیران کارآمد، مبارزه‌طلبی با فساد، حکمرانی انقلابی و تعامل با نمایندگان مجلس فردی توانمند و شایسته ارزیابی کرد.

عباسپور خاطرنشان کرد: نهایتا کمیسیون با اتفاق آراء ایشان را برای تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مناسب تشخیص داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول