اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وحدت و انسجام بین مسؤولان استانی از ابتدای شروع بیماری زبانزد بود

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که وحدت، همدلی و انسجام بین مسؤولان و اعضای ستاد کرونا از ابتدای شروع این بیماری تا به امروز زبانزد عام و خاص بوده است.

وحدت و انسجام بین مسؤولان استانی از ابتدای شروع بیماری زبانزد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار مجتبی فدا صبح امروز در جلسه ستاد کرونا اصفهان و هماهنگی اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که وحدت، همدلی و انسجام بین مسؤولان و اعضای ستاد کرونا از ابتدای شروع این بیماری تا به امروز زبانزد عام و خاص بوده است. 

غربالگری ۷۵ درصد استان در طرح شهید سلیمانی

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان عنوان کرد: در سایه این وحدت، همدلی و انسجام توانستیم گام‌های مؤثری را در حوزه اجرای پنج گام مسؤولیت‌های اجرایی ستاد کرونا و شش گام قرارگاه شهید سلیمانی برداریم. 

وی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی از زمان شیوع کرونا در سه حوزه سلامت، حمایت و معنویت با محوریت قرارگاه‌های محله‌محور و فعال کردن مساجد و پایگاه‌های بسیج در سطح استان شروع شد. 

فدا افزود: بخشی از فعالیت‌های این طرح شامل ضدعفونی کردن معابر و اماکن، آموزش، آگاه‌سازی و غربالگری بود که در دو مرحله غربالگری انجام و نزدیک به ۷۵ درصد استان غربالگری شد. 

نظارت بر ۱۵۱ هزار واحد صنفی در طرح شهید سلیمانی

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان اذعان کرد: فعالسازی و راه‌اندازی کارگاه‌های خانگی تولید ماسک در سطح استان انجام و ۴٩ میلیون ماسک در این کارگاه‌های خانگی و شهرستانی تولید شد و در اختیار مردم قرار گرفت. 

وی تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام گرفت و با نظارت بر تولید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده که در ابتدای شیوع کرونا با کمبود آن مواجه بودیم، توانستیم این مشکل را رفع کنیم و در حال حاضر مشکلی نداریم. 

فدا افزود: همچنین با توجه به کمبودهایی که در ابتدای شروع کرونا وجود داشت، بر ۳ هزار واحد داروخانه‌ای نظارت کردیم که قیمت، مقدار و میزان مواد ضدعفونی‌کننده در سطح استان به حد مطلوب فراهم شود. 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد: با کمک دستگاه‌های مختلف، از جمله با کمک دانشگاه علوم پزشکی و اتاق اصناف نظارت بر اصناف را شروع کردیم که ١۵١ هزار واحد صنفی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد نظارت قرار گرفت. 

انجام ضروریات شرعی برای فوتی‌های کرونا

وی گفت: ایست و بازرسی‌های مختلفی را با کمک نیروی انتظامی در زمان‌های حساس و منع ترددها انجام دادیم که ٧٩ هزار ایست و بازرسی در ۵ مرحله در سطح استان بوده است که در آن مشارکت کردیم. 

فدا اظهار کرد: در راستای اقدامات محله‌محور هزار و ٩٨ قرارگاه محله‌محور در سطح استان، در پایگاه‌های بسیج راه‌اندازی و در این قرارگاه‌ها حدود ۳ هزار و ۶٣٠ نفر نیروی بسیجی را ساماندهی کردیم. 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان افزود: در راستای تکمیل طرح غربالگری، تیم‌هایی را موظف کردیم که در این طرح شرکت داشته باشند و در این طرح، ۴ هزار و ٢٩٩ نفر برای اجرای طرح غربالگری خدمات‌رسانی کردند. 

وی عنوان کرد: برای کمک به کادر درمان بسیج، گروه‌های جهادی و طلاب در ظرفیت‌های مختلف با دانستن وجود خطر، داوطلبانه به کمک کادر درمان رفتند و در حال حاضر نیز این داوطلبان مشغول به کار هستند و در کل حدود هزار و ٣٠٠ نفر داوطلب و بسیجی برای کمک به کادر درمان فعالیت کردند.

فدا بیان کرد: ۲ هزار و ۴٠٠ گروه جهادی در ابعاد مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی، محرومیت‌زدایی و سلامت در سطح استان فعال هستند و تجلیل در کمک به کادر درمان را در دستور کار قرار دادیم. 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: با کمک و حضور و مشارکت جدی طلبه‌های جهادی، برای تمام کسانی که ابتدای شروع کرونا تا به امروز فوت شدند، ضروریات شرعی برای شخص فوت شده انجام و حتی یک نفر بدون انجام این ضروریات دفن نشده است. 

راه‌اندازی ١٨٠ ایستگاه سلامت در سطح استان اصفهان

وی با اشاره به اینکه ١٨٠ ایستگاه سلامت در سطح استان راه‌اندازی کردیم، افزود: در راستای بحث حمایت، ایستگاه‌هایی را راه‌اندازی کردیم و  طرح مهر کریمانه را با کمک استاندار، امام جمعه، کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان و خیریه‌ها شکل دادیم، ۱۸۹ هزار و ١٣٠ خانوار را در مهر کریمانه ثبت‌نام کردیم و مشکلات هر خانوار در این طرح با رعایت شأن و اعتبار خانواده‌ها ساماندهی شد و در اختیار کمک‌رسان‌ها و خیران قرار گرفت. 

فدا اذعان کرد: حدود ۶٠ میلیارد تومان بسته معیشتی با کمک خیران و نهادهای مختلف و حدود یک میلیون و ۶۲ هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع شده است. 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به دیگر خدمات ادامه داد: ۳ هزار و ۹۷۷ فقره وام به کسانی که در دوران کرونا آسیب مالی دیده بودند اعطا و  ٢٨٨ زندانی با کمک دستگاه قضایی آزاد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ایام مختلف به خانواده‌های مختلف کمک‌رسانی شد، افزود: ۲ هزار نفر را در کارگاه‌های اشتغال خانگی در مساجد و اماکن، مشغول به کار کردیم.

فدا با بیان اینکه ۵ هزار و ۵۶٠ واحد نذر خون توسط بسیجیان انجام شده است، ادامه داد: به واسطه شرایط کرونا با هماهنگی دستگاه‌های مختلف اداری و پشتیبانی و حمایت استاندار، میز خدمت در مراکز و مساجد فراهم شد تا مردم بتوانند با حداقل هزینه به این خدمات دسترسی پیدا کنند. 

خریداری ۶ هزار و ۶٢٧ دستگاه تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: در راستای کمک به دانش‌آموزان، به کمک خیران ۶ هزار و ۶٢٧ دستگاه تبلت خریداری و تحویل دانش‌آموزان داده شد و ۵٠ هزار بسته لوازم‌التحریر در زمان بازگشایی مدارس سال گذشته آماده و توزیع شد. 

وی در مورد اقدامات انجام گرفته در قالب معنویت گفت: در قالب معنویت کارهای مختلفی صورت گرفت؛ روضه‌های خانگی گسترش پیدا کرد که هزار و ۴٠٠ تیم نظارتی بر رعایت شیوه‌نامه‌ها نظارت داشتند؛ در مناسبت‌های مختلف گروه‌های سرود خیابانی راه‌اندازی کردیم که ١١٠ گروه سرود در مناسبت‌های مختلف در هزار و ۱۰۰ نقطه در سطح شهر برنامه اجرا کردند.

فدا در ادامه بیان کرد: در بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های نما و نوا را راه‌اندازی و اولین یادواره شهدای سلامت را در استان برقرار کردیم. 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در پایان با بیان اینکه ایستگاه‌های معنویت را در سطح استان فعال کردیم، مطرح کرد: در زمینه مبارزه با قاچاق و احتکار نیز وارد شدیم که سپاه صاحب‌الزمان بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان کشفیات در این زمینه داشت.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ح۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول