اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف وزیر پیشنهادی کار/ روح الامینی: عبدالملکی اشراف و پختگی لازم را ندارد

نماینده تهران در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون گفت: تفاوت کمیته امداد با یک وزارت‌خانه خیلی زیاد است؛ آقای عبدالملکی به حوزه دارو که 60 درصد فعالیت‌‌‌‌‎های شستا را شامل می‌‌‌‌‎شود و صنایع آن، اشراف ندارد.

مخالف وزیر پیشنهادی کار/ روح الامینی: عبدالملکی اشراف و پختگی لازم را ندارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عبدالحسین روح الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه اول شهریور) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با برنامه‌های حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: آشنایی من با عبدالملکی از زمان گذشته وجود دارد که در سال 94 همراه آقای حدادعادل لیست اصولگرایان را برای انتخابات تهیه می‌کردیم.

وی افزود: رئیس جمهور می‌داند مخالفت ما از سر دلسوزی است لذا ضمن تکریم وی و سرداران راهبردی و همچنین جوانان انقلابی که به عنوان وزیر به مجلس معرفی شده اند، از صحبت های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی قانع نشده‌ام.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: عبدالملکی اشرافی به مسائل وزارت تعاون به عنوان وزارتخانه ای که مخلوط از چند سازمان است ندارد.

وی افزود: وزارت تعاون جای تئوری پردازی نیست و آقای رئیسی نیز در صحبت های خود گفته اند که برخی وزرای پیشنهادی را نمی شناسند و از فیلتر کارگروه عبور کرده اند. همچنین برخی از این وزرای پیشنهادی قرار بود شب قبل تصدی یک وزارتخانه را داشته باشند اما صبح به عنوان وزیر پیشنهادی وزارتخانه دیگری معرفی شدند.

روح الامینی در ادامه با بیان اینکه کار در کمیته امداد با وزارت تعاون متفاوت است، اظهار داشت: انتخاب وزرا با رئیس جمهور نیست بلکه پیشنهاد با وی است و انتخاب وزرا برعهده مجلس است و طبق قانون اساسی وزیر یا رئیس جهمور باید در مقابل مجلس پاسخگو باشد نه معاون اول رئیس جمهور.

وی در ادامه با بیان اینکه عبدالملکی اشراف و پختگی لازم را در پاسخ به سوال های بنده نداشت، خاطرنشان کرد: 60 درصد صنعت دارو در شستا و تامین اجتماعی تامین می شود و وقتی از وی درباره یک سال و نیم گذشته و یک سال و نیم آینده می پرسم پاسخ درستی ندارد که این موضوع درباره پتروشیمی و سیمان نیز صدق می کند.

روح الامینی در پایان تصریح کرد: اخیرا رئیس شستا برکنار شد و گفت رانت 7 هزار میلیارد تومانی در شستا را حذف کرده است که عبدالملکی درباره آن می گوید بنده به پشتوانه رئیس جمهور این امکان را نمی‌دهم؛ این در حالی است که شما به عنوان بازوی رئیس جمهور باید امور را پیگیری کنید.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول