اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برنامه‌های وزیر کار در 36 درصد موارد با اسناد بالادستی منطبق و در 50 درصد همسو است. در 13 درصد ذکری از اسناد بالادستی به میان نیامده و در 2 مورد مغایر با احکام برنامه ششم است.

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مجید انصاری در نشست علنی امروز (دوشنبه اول شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی و در قرائت گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با عنایت به تکلیف قانونی مصرح در ماده 202 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در تنظیم گزارش بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کار انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی و تطبیق آن با اسناد و قوانین بالادستی و نیز ارزیابی برنامه‌های ارائه شده بر مبنای معیارهای عمومی تناسب، واقع‌گرایی، صراحت، شفافیت و انسجام، جامعیت، آینده‌نگری، سنجش‌پذیری و زمانبندی، در کمیسیون اجتماعی انجام شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در چند نوبت جلساتی با وزیر پیشنهادی برگزار شد و در نهایت بر اساس مباحث مطروحه در جلسات، تبیین برنامه‌ها، سؤالات و ابهامات مطروحه توسط نمایندگان کمیسیون و پاسخ‌های ارائه شده، گزارش کمیسیون اجتماعی تنظیم شد.

وی افزود: به منظور استعلام مدرک تحصیلی آقای حجت الله عبدالملکی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مکاتبه شد که دوره دکترای ایشان در دانشگاه اصفهان مورد تایید قرار گرفته است.

انصاری خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه‌های وزیر پیشنهادی عبارت است از تقویت سرمایه انسانی با استفاده از مدیران جوان، توانمند، باتجربه و انقلابی، ایجاد نظام شایسته‌گزینی، فسادستیزی، مقابله با رانت و برکناری مدیران فاقد صلاحیت و تخصص، تعیین دستیاران منطقه‌ای با هدف رسیدگی به موضوعات ارجاعی و ایجاد سازوکار به منظور تعاملات منطقه‌ای، تشکیل جلسات ماهانه با مجمع نمایندگان استان و با حضور شورای معاونین وزارتخانه در مرکز استان‌ها در راستای حل و فصل مشکلات استان‌ها، ایجاد ستادی برای انتصاب مدیران در وزارتخانه در سطح معاونت وزیر و ایجاد سازوکار منسجم در راستای ارزیابی دقیق اشخاصی که در پست‌های مدیریتی وزارتخانه اشتغال داشته یا منسوخ خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های آقای وزیر پیشنهادی می‌توان به هوشمندسازی، شفافیت و ایجاد نظام جامع اطلاعات و تشکیل سامانه‌های مرتبط و راه‌اندازی سامانه اشتغال ایرانیان، اجرای آمایش و عدالت سرزمینی در حوزه سرمایه‌گذاری‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رعایت صرفه و صلاح اقتصادی اشاره کرد.

وی افزود: انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی، تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی، حکایت از آن دارد که 36 درصد برنامه پیشنهادی با احکام مذکور منطبق و 50 درصد موارد نیز همسو است. با این وجود از 13 درصد احکام اسناد بالادستی در این برنامه ذکری به میان نیامده و همچنین با دو حکم قانون برنامه ششم توسعه معادل یک درصد کل احکام مغایرت دارد.

انصاری خاطرنشان کرد: با عنایت به جمیع موارد مطروحه، بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی و انطباق برنامه‌های ایشان با اسناد بالادستی جلسات منعقده در محل کمیسیون مشروط بر اجرای کامل موضوعات تعهدشده در این گزارش، کمیسیون اجتماعی برنامه‌های وزیر پیشنهادی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مثبت ارزیابی می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول