اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سرمدی: تعارض منافع در وزارت بهداشت و سازمان‌های تابعه آن به چشم می‌خورد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: مدیران رده‌ بالای سازمان غذا و دارو را فعالان در این دو حوزه تشکیل می‌دهند و حضور مقامات این سازمان در هیات مدیره‌های شرکت‌های غذایی و دارویی احتمال جهت‌دهی به تصمیم‌گیری‌ها به نفع بخشی از شرکت‌های خاص را افزایش می‌دهد.

سرمدی: تعارض منافع در وزارت بهداشت و سازمان‌های تابعه آن به چشم می‌خورد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کیومرث سرمدی در نشست علنی امروز (دوشنبه اول شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی خود گفت: تعارض منافع نه تنها در ساختار ستادی وزارت بهداشت و درمان به وضوح قابل رویت است، بلکه در معاونت‌ها و سازمان‌های تحت امر آن از جمله سازمان غذا و دارو به چشم می‌خورد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ذی‌نفعان در این بخش را فعالان صنعت غذا و دارو تشکیل می‌دهند و انتظار طبیعی آن است که جهت پرهیز از پدیده تعارض منافع فعالان این دو صنعت در پست‌های کلیدی و مدیریت سازمان مورد استفاده قرار نگیرند.

وی ادامه داد: اما در کمال تعجب شاهد آن هستیم که تمام مدیران میانی و رده‌های بالای این سازمان را همواره فعالان صنعت غذا و داروی کشور تشکیل می دهند. با وجود آنکه در عنوان سازمان غذا و دارو ابتدا به واژه غذا اشاره شده و بخش مهمی از فعالیت‌های این سازمان مربوط به حوزه غذا است، اما همواره رئیس سازمان غذا و دارو که طبق قانونی نانوشته از میان داروسازان انتخاب شده است. این امر حتی در مورد معاونان غذا و داروی دانشکده‌های علوم پزشکی کشور نیز صادق است.

سرمدی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر حضور مقامات سازمان غذا و دارو در هیات مدیره‌های شرکت‌های غذایی و دارویی و رفت و آمد بین بخش خصوصی و دولتی احتمال جهت‌دهی تصمیم‌گیری‌ها به نفع بعضی از شرکت‌های خاص را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول