اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

توسعه طرح‌های گلخانه‌ای و آب و خاک در مازندران/ بهره‌برداری از 65 پروژه کشاورزی در هفته دولت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 65 پروژه تولیدی، خدماتی و زیربنایی کشاورزی مازندران به ارزش 121 میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره برداری است.

توسعه طرح‌های گلخانه‌ای و آب و خاک در مازندران/ بهره‌برداری از 65 پروژه کشاورزی در هفته دولت

عزیزاله شهیدی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه هفته دولت امسال ۶۵ پروژه تولیدی، خدماتی و زیربنایی بخش کشاورزی مازندران آماده بهره‌برداری است، گفت: با افتتاح این طرح‌ها برای ۱۳۵ نفر شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۲۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان برای این بهره‌برداری از این پروژه‌ها هزینه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ۹ پروژه آبیاری نوین در ۵۷۰ هکتار از مزارع و باغات استان خبر داد و افزود: هفت پروژه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری به مساحت ۲۷۶ هکتار به مرحله بهره‌برداری رسیده تا کشاورزان از منافع این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

شهیدی‌فر با اشاره به اینکه سه پروژه تجهیز و برقدار کردن چاه و ایستگاه پمپاژ آماده بهره‌برداری است، ادامه داد: ۲ هزار و ۸۵ متر انتقال آب با لوله در مزارع کشاورزی استان انجام و آماده بهره برداری خواهد بود.

وی از مدرن‌سازی دو کارخانه شالیکوبی با ظرفیت ۵هزار و ۱۲۰ تن در سال خبر داد و افزود: سالانه ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن میوه و گوشت مرغ در ۴ واحد بسته‌بندی و سورتینگ که آماده بهره‌برداری است، بسته بندی و درجه بندی می شود که این اقدام از هدررفت میوه و سایر محصولات کشاورزی در زمان تولید انبوه جلوگیری خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۷۲ هکتار از آببندان های استان مرمت و بازسازی شده است، افزود: یک هزار و ۱۷۰ متر شن‌ریزی جاده بین مزارع، ۴ متر پل بین مزارع و ۳۵ کیلومتر رگلاژ جاده بین مزارع انجام شده و به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: ۹ پروژه لاینینگ کانال‌های انتقال آب به طول ۲هزار متر بهره‌برداری خواهد شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: هشت هکتار باغ در اراضی شیبدار استان احداث و سالانه ۱۳۰ تن محصول در کارگاه عرقیات گیاهی که آماده افتتاح و بههر برداری است، فراوری شده و روانه بازار مصرف خواهد شد.

شهیدی‌فر اضافه کرد: ۴ پروژه لایروبی قنات و کانال زهکش به طول ۳۶ هزار و ۵۰۰ متر در استان انجام شده و بهره‌برداری خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به طرح‌های گلخانه‌ای در استان هم اشاره کرد و گفت: ۱۴ پروژه گلخانه سبزی و صیفی و پرورش گل‌های شاخه بریده و زینتی به مساحت ۳۳ هزار مترمربع در هفته دولت امسال آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی بیان کرد: امسال به دلیل محدودیت های کرونایی و اوج گیری شیوع کروناویروس در استان، افتتاح پروژه‌ها را به صورت حضوری نخواهیم داشت.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول