اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

«چقن بسته» کتاب شعر با گویش قهفرخی منتشر شد

کتاب «چقن بسته» مجموعه اشعارمنصور دهقان قهفرخی از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تولید و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

«چقن بسته» کتاب شعر با گویش قهفرخی منتشر شد

حجت‌الله شیروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: کتاب شعر محلی ( شعر گویشی) «چقن بسته»  عنوان تازه‌ترین اثر حوزه هنری است که اشعار منصور دهقان قهفرخی با گویش شیرین قهفرخی را در بردارد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: در این کتاب علاوه بر استفاده از قالب‌های گوناگون شعری و پرداختن به موضوعات اجتماعی، فرهنگی، عاشقانه و غیره، از بسیاری از ضرب‌المثل‌ها، کنایه‌ها و طنزهای تلخ و شیرین محلی نیز استفاده شده است.

شیروانی ادامه‌ داد: بیشتر اصطلاحات محلی این کتاب با توضیح در پاورقی آمده است و مخاطب به راحتی می‌تواند با اصلاحات و لغات محلی گویش قهفرخی به درستی آشنا شود.

وی اضافه کرد: انگیزه شاعر این مجموعه احیای گویش و فرهنگ بومی فرخ‌شهر (قهفرخ)، یکی از شهرهای چهارمحال و بختیاری، بوده است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کتاب حاضر برگزیده‌ای از اشعار محلی قهفرخی در قالب‌های غزل، مثنوی، دوبیتی و رباعی است که حاصل چندین سال تلاش شاعر در عرصه شعر محلی می‌باشد.

شیروانی گفت: حوزه هنری توجه به زیست‌بوم و آثار محلی در همه زمینه‌های هنری را در دستور کار خود دارد و از آثار هنرمندان استان در همه زمینه‌های هنری با نگاه محلی و بومی حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول