اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پیام استاندار خراسان‌جنوبی به مناسبت روز پزشک

«حمید ملانوری» استاندار خراسان‌جنوبی با صدور پیامی روز پرشک را تبریک گفت.

پیام استاندار خراسان‌جنوبی به مناسبت روز پزشک

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، «حمید ملانوری» استاندار خراسان‌جنوبی با صدور پیامی روز پرشک را تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

«پزشکان به عنوان پناه و ملجأ مردم هستند». رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)

علم پزشکی از کارآمدترین علوم بشری است که تقریباً همه انسان‌ها در طول زندگی به آن نیازمندند و پزشکان نیز که علم و اخلاق را در هم آمیخته‌اند، با صبر و بردباری به زدودن درد و رنج از بیماران می‌پردازند و تمام توان خود را به کار می‌گیرند تا لباس عافیت بر تن‌های رنجور از بیماری بپوشانند، نقش به‌سزایی در حفظ سلامت جامعه، به عنوان پیش نیاز توسعه دارند.

حسن انتخاب زادروز شخصیت ممتازی همچون شیخ الرئیس ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک، فرصت مغتنمی است برای یادآوری اقدامات ارزنده این نابغه بزرگ مشرق زمین که دستاوردهای علمی‌اش در درمان جسم و جان بشر به عنوان منبع و مرجعی آکادمیک، ۶ قرن بر طب غرب و شرق سلطه داشت، و نیز ارج نهادن به مجاهدت‌های ارزشمند و ایثارگرانه پزشکانی که در برهه‌های حساس این سرزمین، همواره در تأمین سلامت آحاد افراد جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

اگر چه پزشکان در رأس هرم خدمات سلامت، مسئولیتی دوچندان بر دوش دارند اما در شرایط موجود که ویروس سرکش کرونا در تاخت و تاز است و همه دنیا را متأثر ساخته، نمی‌توان نقش مؤثر دیگر زحمتکشان حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در خط مقدم مقابله با این بیماری نادیده گرفت و بر اقدامات ارزنده‌شان در بازگشت سلامت به جامعه چشم پوشید.

اینجانب ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) و دیگر شهدای کربلا یکم شهریورماه، روز پزشک را به همه سپیدجامگان عرصه سلامت که این روزها با سویه دلتا و تبعات نامیمونش دست و پنجه نرم می‌کنند، به رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌جنوبی و همه دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان استان، اعم از پزشکان، داروسازان، دانشجویان پزشکی،پرستاران و کارکنان مراکز درمانی تبریک و تهنیت گفته، با آرزوی توفیق و سربلندی برای همه مدافعان سلامت از درگاه ایزد منان، عافیت و سلامتی را برای همه بیماران عزیز مسألت دارم.

امید که با هم‌افزایی و همراهی همه دستگاه‌ها در کنار تلاش‌های حوزه بهداشت و درمان بتوانیم به‌زودی سایه شوم این بیماری را از آسمان استان دور کنیم و نشاط اجتماعی را به تک تک مردمان نازنین خراسان‌جنوبی هدیه نماییم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول