اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

ضرورت هم‌افزایی جامعه دانشگاهی با دولت برای حل مسائل کشور

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموز عالی و پژوهشی کشور بر ضرورت هم‌افزایی جامعه دانشگاهی با دولت سیزدهم برای رصد و حل مسائل کشور تاکید کرد.

ضرورت هم‌افزایی جامعه دانشگاهی با دولت برای حل مسائل کشور

وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها، مراکز آموز عالی و پژوهشی کشور در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای آن حضرت، یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی منکر دانست و گفت: نقش آفرینی نخبگان و دانشگاهیان برای رصد و پایش حکمرانی و سیاستگذاری در سطوح مختلف همان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر از نوع خاص و در امر حکومت داری است.

 عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی هدف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب را تحقق تمدن اسلامی و زمینه سازی ظهور دانست و گفت: یکی از اصلی ترین راهبردهای تحقق این هدف، علم و پژوهش با رویکرد جهادی هوشمندانه است چرا که دانش به عنوان ابزار عزت و قدرت، موجب توانایی و سربلندی کشور در عرصه های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی در نظام بین الملل می شود. 

آرایی بر ضرورت جهت گیری علم و پژوهش به عنوان پیشران اصلی پیشرفت کشور به سمت تولید قدرت و رفع مسایل و نیازهای جامعه، حفظ شتاب علمی کشور و عبور از مرزهای کنونی و فتح قله های دانش تأکید کرد و گفت: استادان دانشگاه علاوه بر توانش علمی، می بایست توانش و مسئولیت اجتماعی داشته باشند یعنی دانشگاه باید انتظارات اجتماعی را پاسخ دهد چرا که جامعه از دانشگاه انتظار حل مسأله دارد و در نتیجه محور فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها باید مبتنی بر حل مسایل نظام اسلامی و جامعه باشد.

مسئول اندیشگاه سیاست پژوهی و راهبردنگاری سازمان بسیج اساتید کشور، با تأکید بر اینکه دانشگاه ها به عنوان کنشگر فعال باید عقل متصل (نه منفضل) جامعه باشند، افزود: استادان دانشگاهی با توجه به داشتن اشراف و آگاهی نسبت مسایل اساسی جامعه باید به عنوان بازوی مشورتی و تصمیم سازی دستگاه های اجرایی و اداری حرکت کنند و با رویکردی آینده نگرانه به حکمرانان و سیاستگذاران دولت انقلابی و مردمی کمک نمایند.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در پایان به ضعف سیاست پژوهی و عقلانیت اجتماعی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: پژوهش انتزاعی را باید کنار بگذاریم و به سمت پژوهش کاربردی برویم که نتیجه آن پاسخگویی به جامعه باشد و در این زمینه لازم است گستره ارتباط بین نهادهای دانشی و پژوهشی با نهادهای سیاستگذار و اجرایی را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول