اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

سخنگوی طالبان: القاعده در افغانستان حضور ندارد و با آنها ارتباطی نداریم

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در مصاحبه‌ای گفت که گروه القاعده در افغانستان حضور نداشته و بین طالبان و این گروه ارتباطی وجود ندارد.

سخنگوی طالبان: القاعده در افغانستان حضور ندارد و با آنها ارتباطی نداریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان روز یکشنبه گفت که گروه القاعده در افغانستان حضور نداشته و هیچ ارتباطی بین طالبان و این گروه وجود ندارد.

محمد نعیم که با شبکه سعودی الحدث مصاحبه می‌کرد، افزود: «توافق ما با آمریکا بر عدم اجازه دادن به گروه‌های افراطی برای استفاده از سرزمین‌های ما تاکید دارد».

این مقام طالبان با تاکید بر این موضوع که به هیچکدام از مقام‌های سابق تعرضی صورت نخواهد گرفت و امنیت آنها محفوظ بوده، گفت: «گزارش‌های سازمان ملل درباره آن چیزی که در افغانستان روی می‌دهد مغرضانه است».

وی ادامه داد که شرایط افغانستان در حال حاضر در وضعیت اضطراری قرار داشته و اتفاقاتی که در فرودگاه کابل روی می‌دهد تاسف بار است.

در هشتمین روز از تسلط طالبان بر کابل، فرودگاه این شهر امروز نیز مملو از جمعیتی است که برای خروج از افغانستان اقدام کرده‌اند.

روز جمعه نیز گزارش‌هایی از شلیک پراکنده گلوله در اطراف فرودگاه کابل برای پراکنده کردن جمعیت منتشر شد. همچنین تصاویری از خودروهای رها شده و آسیب دیده در گوشه و کنار خیابان‌های مجاور این فرودگاه منتشر شده است.

این در حالی است که سیطره طالبان بر افغانستان در کمتر از یک هفته برنامه خروج آمریکا از افغانستان را با آشفتگی همراه کرد.

سخنگوی طالبان در ادامه مصاحبه با اشاره به این موضوع که حکومت آتی در افغانستان مرکزی خواهد بود و به چیزی غیر از آن رضایت نخواهیم داد، گفت: «خواستار ایجاد روابط مثبت با جامعه بین‌الملل بوده و به دنبال حل مشکلات از طریق گفت‌وگو هستیم».

وی تاکید کرد که امکان قبول ساختارهای مختلف در افغانستان وجود نداشته و به کسی اجازه داده نخواهد شد که باعث ایجاد مشکلات شود.

صحبت‌های سخنگوی طالبان درباره عدم وجود القاعده در افغانستان در حالی مطرح می‌شود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز پیشتر گفته بود آمریکا به هدف خود درباره خلاص شدن از القاعده در افغانستان دست یافته است اما پنتاگون پس از آن در بیانیه‌ای متناقض گفت که می‌داند القاعده و همچنین داعش همچنان در افغانستان حضور دارند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول