اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد وزیر پیشنهادی بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان گـفت: این کمیسیون پس از بررسی صلاحیت و انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی آقای بهرام عین‌اللهی به اتفاق آرا، فردی شایسته برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشخیص داد.

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد وزیر پیشنهادی بهداشت

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، زهرا شیخی مبارکه در نشست علنی امروز عصر مجلس شورای اسلامی (یکشنبه 31 مردادماه) و در قرائت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: در اجرای ماده 202 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پس از وصول شرح و حال برنامه‌ها و سوابق و سمت‌های علمی و اجرایی و سایر امتیازات قابل استناد آقای بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به بررسی صلاحیت، انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی و تطبیق آنها با اسناد بالادستی اقدام کرد. 

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: آقای بهرام عین‌اللهی در حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان نسبت به اولویت قرار دادن مواردی که در زیر به آن اشاره می‌شود متعهد شدند و کمیسیون نظارت دقیق و مستمر بر اجرای تعهدات خواهد داشت.

وی افزود: تأکید بر اولویت مدیریت کرونا و اتمام واکسیناسیون جمعیت هدف بالای 12 سال طی شش ماه با حمایت دولت و تخصیص اعتبارات مورد نیاز،‌تأکید مؤکد بر فعالیت به صورت تمام وقت جغرافیای خود و معاونین‌شان و رؤسای و معاونین دانشگاه‌ها، رؤسای بیمارستان‌های اموزشی، آموزش، بهداشت و درمان با رعایت اصل شایسته‌سالاری و به کارگیری و انتصاب نیروهای متخصص، متعهد و مردمی با روحیه انقلابی، مجرب، کارآمد و فاقد تعارض منافع از جمله تعهدات آقای دکتر عین‌اللهی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بوده است. 

شیخی خاطرنشان کرد: تأکید و توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر برخوردار در توزیع منابع، امکانات و نیروی انسانی ماهر و متخصص، تأکید بر تقویت نقش تولیت نظام سلامت و اجرای سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون برنامه توسعه ششم که به وزارت بهداشت واگذار شده است و همچنین تأکید بر اجرای نظام ارجاع و برنامه پزشک خانواده، سیاست کلی جمعیت و اجرای بیمه‌ها، ارتقای زیرساخت‌های بهداشت، اعم از جذب نیروی انسانی، فنی و کارشناس،‌تکمیل تجهیزات پزشکی و خودرویی، نوسازی و بازسازی فضای فیزیکی خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت از دیگر تأکیدات وزیر پیشنهادی بهداشت بود.

وی ادامه داد: قانونمداری و قانونگرایی، به کارگیری مدیران صالح و کارآمد، عدالت و مبارزه با فساد، سبک و شیوه مدیریت حکمرانی انقلابی، مردم‌گرایی، خلاقیت و نوآوری، مشورت‌پذیری، اعتقاد به  خرد جمعی، برنامه محوری با رویکرد مبارزه با خویشاوندسالاری در مجموع طرح مدیریت از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزیر بهداشت بود. 

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: از جمله موارد انطباق برنامه‌ها با اسناد بالادستی وزیر پیشنهادی عبارت است از:‌ اتخاذ سیاستها و راهبردها در راستای افزایش جمعیت، بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه کردن طب سنتی ایرانی، توسعه کمی و کیفی بیمه‌های بهداشتی و درمانی با هدف همگانی ساختن بیمه پایه درمان و پوشش نیازهای پایه‌های درمان و... 

وی افزود: کمیسیون بهداشت پس از بررسی صلاحیت و انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی جناب آقای دکتر بهرام عین‌اللهی به اتفاق آرا فردی شایسته برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشخیص داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول