اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تخلیه ۸۳ شهروند افغانستانی و خارجی از کابل با هواپیمای نظامی اوکراین

دفتر ریاست جمهوری اوکراین از تخلیه ۸۳ شهروند خارجی و تعدادی از شهروندان افغانستانی از فرودگاه کابل در روز یکشنبه خبر داد.

تخلیه ۸۳ شهروند افغانستانی و خارجی از کابل با هواپیمای نظامی اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر ریاست جمهوری اوکراین از ورود یک هواپیمای نظامی این کشور از افغانستان با ۸۳ سرنشین از جمله ۳۱ شهروند اوکراینی در فرودگاه بین المللی «بوریسپل» شهر کی‌یف خبر داد. 

بر اساس بیانیه دفتر «ولودیمیر زلنسکی»، هواپیمای نظامی نیروی هوایی اوکراین روز یک شنبه ۸۳ شهروند اوکراینی و افغانستانی و خارجی را از فرودگاه کابل تخلیه کرده است. 

براساس این گزارش، ۳۱ خدمه و شهروند اوکراینی در کنار روزنامه‌نگاران خارجی و چهره‌های عمومی افغانستان که برای خروج از کابل درخواست کمک کرده بودند از جمله مسافران این هواپیما بوده‌اند. 

«آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفته است، هنوز حدود ۱۰۰ تبعه اوکراینی یگر در افغانستان هستند که منتظر خروج از این کشور هستند. تخلیه آنها در آینده نزدیک انجام خواهد شد. 

این گزارش افزود: پیش از این اوکراین بیش از ۷۰ شهروند کشورهای اوکراین، افغانستان، بلاروس، هلند، کرواسی و تاجیکستان را از افغانستان خارج کرده است. 

دولت آمریکا در توافق با طالبان، اعلام کرد بهار امسال نیروهای خود را از افغانستان خارج خواهد کرد. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا این مدت را تا سالگرد حملات یازدهم سپتامبر تمدید کرد اما پیشروی‌های سریع گروه طالبان در افغانستان، خروج شتاب‌زده و سراسیمه آمریکایی‌ها را رقم زده است. از سوی دیگر، شمار زیادی از شهروندان افغان در پی تصرف بخش‌های گسترده افغانستان توسط طالبان در پی خروج از این کشور هستند.

درحالیکه آمریکا در حال حاضر کنترل فرودگاه کابل را در اختیار دارد روند خروج اتباع خارجی از افغانستان برخلاف پیش بینی آمریکا کُند و بسیار طولانیتر از حد تصور به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول