اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد/ پاشایی: اقتصادی را که با 60 ساله‌ها به باد دادیم با جوانانی مثل خاندوزی به دست می‌آوریم

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی گفت: امیدواریم اقتصادی را که به دست 60 ساله‌ها به باد دادیم توسط جوانانی مانند آقای خاندوزی به دست بیاوریم.

موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد/ پاشایی: اقتصادی را که با 60 ساله‌ها به باد دادیم با جوانانی مثل خاندوزی به دست می‌آوریم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، معصومه پاشایی نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس و در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت سیداحسان خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی ودارایی، با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی موجود اظهار داشت: رشد نقدینگی به میزان 3 هزار و 700 هزار میلیارد تومان، کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم و تعطیلی برخی کسب و کارها از جمله آثار مدیریت سالهای گذشته است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی تیم اقتصادی دولت سیزدهم با رویکرد عدالت و پیشرفت اقدام به تهیه برنامه برای چهار سال آینده کرده است و یکی از بهترین گزینه‌های آنها دکتر خاندوزی است که چند ویژگی مهم دارد که می‌تواند کمک کار او در مسئولیت وزارت اقتصاد باشد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: برخورداری از تجربه سیاستگذاری در مرکز پژوهش‌های مجلس، پیوند گسترده با مجلس و جامعه دانشگاهی و جوان بودن، انقلابی بودن و فسادستیزی از جمله ویژگی‌های آقای خاندوزی است. 

پاشایی با اشاره به سابقه فعالیت دانشگاهی وزیر پیشنهادی اقتصاد و سالها تدریس درس اقتصاد ایران و شناخت کافی نسبت به اقتصاد کشور گفت: وی روحیه کار تیمی و جمعی دارد و این روحیه را در مجلس نیز نشان داده است. 

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخی برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی از جمله فعال کردن ستاد اقتصادی دولت جهت هماهنگی بین دستگاه‌ها، اصلاح نظام مالیاتی و گمرکی و نیز اصلاح نظام مالی و پولی کشور اظهار داشت: در سالی که گذشت شاهد به تاراج رفتن سرمایه‌های مردم در بورس و بی‌اعتنایی دولت به این مسئله بودیم و نظریات آقای خاندوزی برای اصلاح این رویه می‌تواند نویدبخش بهتر در آینده باشد. 

پاشایی همچنین افزود: بهره‌وری کم دارایی‌های دولت با وجود بهر‌وری دولت از دارایی‌ها، کمک به بهبود اقتصاد کشور نکرده است لذا باید با شفافیت اقتصادی نسبت به افزایش بازدهی این درآمدها و ثبات بخشی به بودجه اقدام کرد. 

وی در خصوص شبهه بی‌اعتقادی وزیر پیشنهادی به اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: مقالات ایشان مقالات تخصصی مرکز تخصص مجلس در حوزه اقتصاد مقاومتی عمدتا محصول سالهای مدیریت وی در مرکز پژوهش‌های مجلس بوده است. 

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس خاطرنشان کرد: در بند اول برنامه‌های ارائه شده از سوی آقای خاندوزی صراحتا بر خنثی کردن تحریم‌ها تأکید شده است و انتظارات ما نیز عملی کردن این برنامه‌ها و حفظ روحیه تحولگرایی است.

پاشایی خطاب به وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: مردم از مشکلات اقتصادی به ستوه آمده اند لذا امیدواریم اقتصادی را که به دست شصت ساله‌ها به باد دادیم به دست جوانانی مانند شما به دست بیاوریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول