اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

پیرغلام و بنیانگذار هیأت 65 ساله اصفهان دار فانی را وداع گفت

محمدحسین تابان‌مهر ذاکر اهل بیت(ع) و بنیانگذار هیأت حضرت علی اصغر (ع) اصفهان پس از 65 سال خدمتگزاری در آستان مقدس سیدالشهدا علیه‌السلام درگذشت.

پیرغلام و بنیانگذار هیأت 65 ساله اصفهان دار فانی را وداع گفت

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، محمدحسین تابان‌مهر ذاکر اهل بیت(ع) و بنیانگذار هیأت و بیت حضرت علی اصغر (ع) اصفهان درگذشت.

او متولد سال ۱۳۱۳ در محله مسجد حکیم اصفهان و از مداحان همین مسجد که یکی از هیأت‌های قدیمی اصفهان است، بود و مداحی خود را از آن‌جا شروع کرد.

این پیرغلام در سال ۱۳۳۵ با جمعی از ذاکران و مداحان، هیأت علی اصغر(ع) را تاسیس می‌کند و در دهه ۷۰ با هزینه شخصی خودشان، حسینیه‌ای به نام حضرت علی‌اصغر(ع) دایر می‌کنند. او به همراه دیگر اعضای هیأت امنا، حسینیه را بارها توسعه داده بود. هیأت علی اصغر(ع)، یکی از قدیمی‌ترین هیأت‌های اصفهان است که حدود ۶۵ سال سابقه دارد و این پیرغلام اهل بیت(ع) آن را بنیان‌گذاری کرد و سال‌ها در آن به ستایش اهل بیت پرداخت.

او به عنوان پیرغلام در آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی در استان اصفهان مورد تجلیل قرار گرفته بود. پیکر این مرحوم امروز یکشنبه ۳۱ مردادماه در قطعه ۲۹ آرامستان باغ رضوان با خاک سپرده شد.

خبرگزاری فارس، درگذشت این پیرغلام را به خانواده و جامعه هیأتی اصفهان تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول