اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار وزش تندباد و آبگرفتگی موقت در ۲ استان/رگبار و رعدوبرق در برخی مناطق‌

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در ۳ روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط هرمزگان، کرمان، فارس، نوار شمالی کشور و ارتفاعات استان‌های تهران، گیلان، سمنان، البرز، قزوین، زنجان و اردبیل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

هشدار وزش تندباد و آبگرفتگی موقت در ۲ استان/رگبار و رعدوبرق در برخی مناطق‌

‌محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ تا اواخر وقت ‌امروز رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید موقت‌ و گاهی گردوخاک در شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات و دامنه در نیمه جنوبی کرمان پیش‌بینی می‌شود که اثر آن جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، وزش تند باد موقت، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی موقت و محدود و احتمال برخورد صاعقه است.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود در این مناطق عدم اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، عدم عبور از بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و تمهیدات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، در دستور کار باشد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در جنوب استان سمنان، شرق استان اصفهان، جنوب استان تهران و استان قم وزش باد شدید و گردوخاک در برخی ساعات پیش بینی می‌شود و در 5 روز آینده در شرق کشور به ویژه زابل و خراسان جنوبی این شرایط جوی حاکم است.

اصغری ادامه داد: در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس، همچنین ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در سه روز آینده همچنین در نوار شمالی کشور، استان مازندران و ارتفاعات استان‌های تهران، گیلان، سمنان، البرز، قزوین، زنجان و اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی در باره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا قسمتی ابری در بعدازظهر نیمه ابری، گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 35 و 27 درجه خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده شهر‌کرد با کمینه دمای 11 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 46 درجه و آسمانی صاف گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول