اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مبارزه با فساد و ترویج سلامت اداری، از اولویت‌های شورای ششم/ فرآیند انتخاب شهردار در جریان منطقی خود در حال پیش رفتن است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسأله مبارزه با فساد و ترویج سلامت اداری یک اولویت برای شورای ششم است و از همین روزهای آغازین کار هم در دستورکار بوده و به صورت جدی در کمیسیون‌های مختلف به ویژه کمیسیون اقتصادی مدنظر بوده است؛ البته نیاز داریم این مبارزه با فساد هوشمند، سیستمی و با فرآیندی نامتوازن باشد.

مبارزه با فساد و ترویج سلامت اداری، از اولویت‌های شورای ششم/ فرآیند انتخاب شهردار در جریان منطقی خود در حال پیش رفتن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی صالحی صبح امروز در نطق میان‌دستور خود در پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ایام سوگواری سالار شهیدان و امام سجاد(ع) را تسلیت گفت و اظهار کرد: لازم است از همه هیئات مذهبی که در کنار کادر درمان بودند و پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کردند و همچنین از فضاسازی هیئات در سطح شهر و شهرداری و کارکنان خدوم و حسینی شهرداری اصفهان در این ایام تشکر کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: جا دارد از پاکبانان شهرداری هم که در این ایام در کنار خطراتی که بیماری کرونا برای آن‌ها ایجاد کرده است، خیلی خوب در کنار عزاداران بودند و به شهر چهره‌ای زیبنده ایام عزادارای اباعبدالله(ع) دادند، تشکر کنیم.

لزوم پیگیری موضوع واکسیناسیون کارمندان شهرداری

وی روز پزشک را نیز به کادر درمان تبریک گفت و مطرح کرد: تقاضای ما از مدیران شهرداری پیگیری مجدانه موضوع واکسیناسیون کارمندان و رعایت عدالت و اولویت دادن بر اساس خطرپذیری مشاغل باشد و مدیران خودشان جزو نفرات آخری باشند که در صف تزریق واکس شهرداری قرار می‌گیرند.

فرآیند انتخاب شهردار در جریان منطقی خود در حال پیش رفتن است

صالحی در رابطه با انتخاب شهردار اصفهان گفت: فرآیند انتخاب شهردار در جریان منطقی خود در حال پیش رفتن است، تلاشمان این بوده است که از ابتدا این فرآیند را تعریف کنیم تا بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: فرآیند اصل نیست بلکه مسیری است که ما بتوانیم دچار خطاهای شناختی نشویم و به گزینه‌های اطراف خودمان محدود نشویم و بتوانیم همه ظرفیت‌ها را با دقت و سرعت مناسب که البته ما دچار اشکال و خطا در این سرعت نشویم، به پیش ببریم.

وی بیان داشت: تقاضای ما از همه نخبگان و اصحاب رسانه این است که در کنار ما باشند تا بتوانیم یک انتخاب خوب برای ۴ سال پیش رو داشته باشیم.

صالحی افزود: شاید این انتخاب به نوعی مهم‌ترین تصمیم شورای ششم است که اگر چند روزی تأمل بیشتری روی آن اتفاق بیفتد به دلیل اینکه یک انتخاب ۴ ساله را در پی خواهد داشت حتماً نتایج بهتری دارد و در عین حالی که ما پذیرای همه نظرات عزیزان بوده و هستیم و مردم را به صورت جدی در این فرآیند مشارکت دادیم، حتماً نیاز داریم از حمایت نخبگان و اصحاب رسانه بهره‌مند شویم تا این فرآیند با یک خروجی مناسب به پایان برسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: همان طور که اعضای شورای ششم در ایام انتخابات هم به آن اشاره کردند و حالا همه ما عضو شورای شهر اصفهان و منتخب همه مردم اصفهان هستیم، تأکیداتی مطرح شد که بنده آنها را یادآوری می‌کنم.

وی اضافه کرد: حتماً در شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم مسأله حضور جوانان و نخبگان جوان در حوزه کارکنان شهرداری و برای تأثیرگذاری برای حوزه‌های مختلف شهرداری باید در اولویت باشد.

زمینه برای نقش‌آفرینی جوانان در همه عرصه‌های تصمیم‌گیری شهر بیش از پیش فراهم شود

صالحی گفت: درخواست ما از مدیریت آینده شهرداری اصفهان این است که مسأله حضور جوانان و نخبگان جوان را یک اولویت بداند، در شهر هم به دنبال این هستیم که به صورت ویژه پس از نخستین انتخابات در گام دوم انقلاب زمینه برای نقش‌آفرینی جوانان در همه عرصه‌های تصمیم‌گیری شهر بیش از پیش فراهم باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: باید بدانیم دوران پشت میزنشینی مدیران در شهرداری اصفهان به پایان رسیده است و امروز اولویت با حضور مدیران مردمی و مدیرانی است که در دل محلات و در کنار مردم باشند و از نزدیک با دغدغه‌های مردم همراه شوند و تصمیمات لازم را بگیرند چراکه امروز سرمایه اجتماعی ما در شهر اصفهان نیاز به چنین حضورهای میدانی دارد.

مبارزه با فساد و ترویج سلامت اداری یک اولویت برای شورای ششم است

وی افزود: مسأله مبارزه با فساد و ترویج سلامت اداری یک اولویت برای شورای ششم است و از همین روزهای آغازین کار هم در دستورکار بوده و به صورت جدی در کمیسیون‌های مختلف به ویژه کمیسیون اقتصادی مدنظر بوده است، البته نیاز داریم این مبارزه با فساد هوشمند، سیستمی و با فرآیندی نامتوازن باشد که در عین حال در دسترس همه مردم باشد تا به صورت مؤثر این نظارت در عملکرد و خروجی و کارآمدی سیستم قابل مشاهده باشد.

صالحی تصریح کرد: مسأله رفع قوانین زائد و قابل تفسیری که زمینه‌ساز فساد هست از جمله اولویت‌های این مبارزه هوشمند و سیستمی و همه جانبه و البته در دسترس مردم با مسأله فساد خواهد بود و به صورت ویژه از مدخل‌های مختلف از جمله کمیته‌های نظارتی و تغییر ساختارهای بعضاً نمایشی موجود این مبارزه جدی و عملی و فساد در دوره ششم شورای شهر ادامه پیدا خواهد کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین مطرح کرد: البته باید به این نکته تأکید کنیم که سلامت اداری و سلامت کارکنان خدوم شهرداری بیش از هر چیزی مدنظر ما بوده و هست، اما همین اندک مسائلی هم که وجود دارد زیبنده شهر شهیدان و شهر گنبدهای فیروزه‌ای نیست و باید با جدیت با آن مقابله و برخورد شود.

نیاز به تغییر ریل جدی در برنامه و بودجه

وی ادامه داد: در مسأله برنامه و بودجه علیرغم همه زحماتی که کشیده شده نیاز به تغییر ریل جدی داریم، امروز در اصفهان نگاه‌ها به شورای ششم برای تحول است و این تحول در توزیع یعنی عدالت توزیعی و عدالت تخصیصی در منابع و کارآمدی و رضایت جز با تغییر و تحول در حوزه برنامه و بودجه شهرداری اتفاق نخواهد افتاد که جزو اولویت‌های کمیسیون اقتصادی هم خواهد بود.

صالحی همچنین بیان کرد: در مسأله فرهنگ و اجتماع ما البته یکی از وزنه‌های این حوزه، آیت‌الله فقیه ایمانی، را از دست دادیم، نگاه مردمی و مردم باور به مسائل فرهنگی و اجتماعی حتماً در اولویت شورای ششم در کمیسیون فرهنگی هم خواهد بود و محور قرار دادن خانواده به عنوان محور احساس خوب زندگی در شهر زندگی جزو موضوعاتی است که به دنبال آن هستیم.

زاینده‌رود، لازمه احساس خوب زندگی مردم اصفهان است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: یکی از لازمه‌های احساس خوب زندگی زاینده‌رود است، ما این اولویت و شریان حیاتی شهر اصفهان را از همه دستگاه‌ها به صورت جدی به عنوان منتخبان و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در کنار دستگاه‌های دیگر و نمایندگان مردم در مجلس پیگیری خواهیم کرد، موضوعی که مردم ما شب‌ها با آن خوابیده و صبح‌ها با آن بیدار می‌شوند.

وی در پایان گفت: موضوع اول و اساسی در شهر اصفهان برای همه نسل‌ها زاینده‌رود جاری از سراب تا پایاب است، امید است ما نیز در کنار همه دستگاه‌های متولی یک وضعیت مناسب و ارزشمند را در رابطه با احیای این شریان حیاتی رقم بزنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ق20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول