اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی «درمیان» ۲ برابر شد

رئیس اداره بهزیستی درمیان از ۲ برابر شدن تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته تسیهلات اشتغال این اداره ۱۱ میلیارد ریال بود که در سال ۱۴۰۰ به ۲۲ میلیارد ریال رسیده است.

تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی «درمیان» ۲ برابر شد

رضا حسینی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در درمیان، با بیان اینکه در در مجموع ۷ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بهزیستی شهرستان درمیان خدما دریافت می‌کنند، اظهار داشت: این خدما در قالب مشاوره ژنتیک، دوره‌های آموزشی، غربالگری شنوایی و بینایی و غیره است.

وی با اشاره به جامعه هدف تحت پوشش این نهاد در شهرستان درمیان، بیان داشت: در حال حاضر۶۵۰ مددجو در حوزه توانبخشی و ۱۰۴ مددجو در حوزه اجتماعی تحت پوشش این نهاد هستند که خدما دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی درمیان در ادامه به اعتبارات اشتغال این مجموعه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: گذشته در حوزه اشتغال ۱۱ میلیارد ریال اعتبار داشتیم که این اعتبار برای ۲۰ طرح پرداخت شده و از مجموع طرح‌های اجرا شده ۱۶ مورد مربوط به اشتغال روستایی بوده است.

۲ برابر شدن تسهیلات اشتغالزایی

حسینی‌مقدم از ۲ برابر شدن تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: اعتبار بهزیستی درمیان در سال ۱۴۰۰، ۲۲ میلیارد ریال شده است و در حوزه توانبخشی و امور اجتماعی به طور صد در صد به جامعه هدف خدمات می‌دهیم.

وی به خدمات حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: در حوزه مسکن 10 خانواده ۲ معلولی در مناطق شهری داشتیم که ۱۴۰ میلیون دولت در بحث بلاعوض پیش‌بینی کرده که ۵۰ میلیون تسهیلات شامل این خانواده‌ها شده و 3 خانواده ۲ معلولی در مناطق روستایی داشتیم که ۸۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

رئیس اداره بهزیستی درمیان با اشاره به خدمات ارائه شده به خانوارهای تکمعلولی اشاره کرد و گفت: ۱۰ خانواده تک معمولی در شهرستان داشتیم که در این بخش هم ۵۰ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون تسهیلات و تک معلولی شهری و ایتام نیز ۱۵ خانواده بودند که ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت اعطا می‌شود.

جذب ۴۰۰ میلیون برای مسکن محرومان

حسینی‌مقدم تبیین کرد: برای تکمیل برخی مسکن‌های شهری چون مددجو آورده‌ای نداشته با مشکل مواجه بودیم که توانستیم ۴۰۰ میلیون از طریق بنیاد علوی و مشارکت مؤسسات خیریه جمع‌آوری و مسکن جامعه هدف را تکمیل و در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به خدمات اجرا شده در حوزه مناسب‌سازی در قالب برآورد هزینه دستگاه‌ها در حوزه مناسب‌سازی و نام‌گذاری کوچه‌ها به نام فرهیختگان، مطرح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا سامانه پیامکی راه‌اندازی و از جامعه تحت هدف خواستیم که از طریق ارسال پیامک به سامانه پیامکی اداره مشکلاتشان را از طریق پیامک ارسال کنند تا از تجمع جلوگیری شود.

رئیس اداره بهزیستی درمیان با بیان اینکه طرح «درخت رحمت» را برای اولین بار در کشور رقم زدیم که بتوانیم با مشارکت کشاورزان در حوزه کمک به جامعه هدف به‌ویژه در حوزه درمان اقدامی انجام دهیمف عنوان کرد: در اولین قدم خیری از شهر اسدیه ۴۰ اصل نهال را به جامعه هدف هدیه کرد.

اجرای طرح «حامی»

حسینی‌مقدم با اعلام اینکه طرح «حامی» را با هدف حمایت از معلولان در حوزه درمان در دستور کار داریم، بیان داشت: برخی از معلولان برای درمان دچار مشکل هستند که با اجرای این طرح و کمک خیران می‌توان اقدام خوبی در این بخش انجام داد و مشکلات را مرتفع کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال و آسیب‌های اجتماعی تفاهم‌نامه‌های زیادی با اداره تبلیغات اسلامی، فنی و حرفه‌ای، نیروی انتظامی، کمیته امداد، آموزش و پرورش و دامپزشکی منعقد شده است، افزود: افرادی که می‌خواهند تسهیلات اشتغال را دریافت کنند ابتدا باید دوره‌ها را بگذرانند و گواهی‌نامه دریافت کند و سپس شروع به فعالیت نمایند.

رئیس اداره بهزیستی درمیان از اجرای طرح «هر پایگاه یک ناجی» با کمک سپاه شهرستان خبر داد و عنوان کرد: در اجرای این طرح هر پایگاه یک نفر از همان افراد روستا که معتاد هستند را به ما معرفی و با استفاده از اعتبار و تبصره ماده ۱۶ این افراد به کمپ معرفی و پس از ترک اعتیاد ۶ ماه از خدمات قرض‌الحسنه و کمک‌های بلاعوض و کمک‌های مسکن و اشتغال برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول