اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

گزارش کمیسیون شوراها در باره وزیر پیشنهادی اطلاعات

کمیسیون شوراهای مجلس، وزیر پیشنهادی اطلاعات را مشروط به اجرای برنامه‌های اعلامی واجد شایستگی‌های لازم برای تصدی وزارت اطلاعات می‌داند.

گزارش کمیسیون شوراها در باره وزیر پیشنهادی اطلاعات

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، روح الله نجابت امروز (یکشنبه 31 مرداد ماه) در جلسه علنی مجلس و در قرائت گزارش کمیسیون شوراهای مجلس درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: وزیر پیشنهادی اطلاعات در کمیسیون شوراها رئوس تعهدات خود را با توجه به برنامه پیشنهادی‌اش اعلام کرد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: مقابله هوشمندانه، قاطع و جدی با بنیان‌ها، روندها، بازیگران، گلوگاه‌ها و خاستگاه‌های شریان اصلی فساد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و...، استفاده حداکثری از نیروهای انقلابی در ساختار اداری و اجرایی وزارتخانه با اولویت جوانان انقلابی و حزب‌اللهی، فعالیت و فعالسازی دیپلماسی پنهان برای تبادلات اطلاعاتی مؤثر و افزایش نفوذ و عمق استراتژیک نظام با کشورها و دولت‌های هم‌پیمان منطقه و فرامنطقه‌ای و حمایت از نهضت‌های اسلامی، حزب‌الله و همکاری و همراهی با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با جبهه مقاومت از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات بود که به کمیسیون شوراها ارائه شد.

وی افزود: علاوه بر این مقابله پیشگیرانه، هدفمند و هوشمندانه با جریان نفوذ و انسداد نفوذ در ساختار حاکمیتی و اجرایی به ویژه مراکز و کانون‌های حساس و حیاتی کشور از برنامه‌های دیگر وزیر پیشنهادی اطلاعات است.

نجابت خاطرنشان کرد: برنامه پیشنهادی وزیر اطلاعات مبتنی بر تحول در ساختار مدیریت اطلاعاتی با رویکرد جهادی، دانایی‌محور و شجاعانه برای بسیج همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آشکار و نهفته در کادرها و نیروی وزارت به ویژه جوانان در میدان جهاد و عرصه گمنامی و تقویت ابعاد حرفه‌ای گری فعالیت‌ها و نیروی انسانی با توجه به مقتضیات عصر جدید، ضرورت بازتعریف ماموریت‌ها، هوشمندسازی فرایندهای اطلاعاتی آینده‌نگر و فعال در مواجهه با پدیده‌های گوناگون اطلاعاتی و امنیتی پایه‌ریزی شده است.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات با اسناد بالادستی مشتمل بر سیاست‌های کلی نظام، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب، وظایف قانونی وزارت کشور، قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، قانون احکام دائمی کشور، اسناد جامع شورای عالی انقلاب فرهنگی و قانون بودجه سال 1400 کل کشور، مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس گزارش کارشناسی معاونت نظارت برنامه پیشنهادی منطبق و همسو بوده و موردی مبنی بر مغایرت با برنامه‌ها و اسناد بالادستی یافت نشده است.

وی افزود: بررسی صلاحیت، برنامه‌ها و تعهدات با توجه به تحصیلات حوزوی و سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی اطلاعات، در تصدی پست‌های متعدد اجرایی در حوزه‌های اطلاعاتی و امنیتی این کمیسیون از منظر مولفه‌های قانونمندی و قانون‌گرایی انتخاب و به کارگیری مدیران صالح و کارآمد، عدالت، مبارزه با فساد و افزون‌طلبی و نیز سبک و شیوه مدیریتی وزیر پیشنهادی را مشروط به اجرای کامل برنامه‌ها و تعهدات اعلامی واجد شایستگی‌های لازم برای تصدی وزارت اطلاعات می‌داند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول