اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

درخواست مخاطبان «فارس من» از رئیس کمیسیون بهداشت؛ ادعایتان را ثابت کنید/ شهریاری: توضیحی ندارم

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به فایل صوتی پخش شده از وی در خصوص تاخیر در خرید واکسن خارجی کرونا، واکنش نشان داد.

درخواست مخاطبان «فارس من» از رئیس کمیسیون بهداشت؛ ادعایتان را ثابت کنید/ شهریاری: توضیحی ندارم

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، چند روز پیش فایل صوتی گفت و گوی مجری رادیو جوان با حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص بیماری کرونا و موضوع تأمین واکسن داخلی یا خارجی در فضای مجازی پخش شد.

در  بخشی از این گفت و گو، مجری از رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سوال می‌کند که فقط با «بله یا خیر» به این سوال پاسخ دهد که «آیا به هوای اینکه در داخل واکسن تولید کنیم، در خرید واکن خارجی تاخیر داشته ایم» و شهریاری پاسخ می‌دهد: «بله».

بعد از انتشار این فایل صوتی که انعکاس گسترده‌ای در داخل و خارج از کشور داشته، گروهی از مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت مطالبه‌ای در سامانه «فارس من» درخواست کرده‌اند که «آقای شهریاری هرچه سریع‌تر مستندات خود را برای این ادعا در رسانه‌ها منتشر کند». (اینجا را بخوانید).

در پی ثبت این سوژه در سامانه فارس من، خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در گفت و گوی تلفنی با دکتر شهریاری، خوستار توضیح وی درباره مستندات این موضوع شد.

شهریاری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید «شما در گفت و گو با رادیو گفتید تاخیر در واردات واکسن، به هوای تولید داخلی بوده است؛ مستنداتتان در این باره چیست»، پاسخ داد: خیلی ممنون؛ توضیحی ندارم.

گفتنی است، تا پیش از تائید واکسن ایرانی برکت، وزارت بهداشت 17 میلیون دوز واکسن کواکس خریداری و بخشی از آن را وارد کشور و تزریق کرده است؛ به تعبیر دیگر، بررسی آمارهای گمرک و وزارت بهداشت نشان می‌دهد در همان ایامی که رئیس کمیسیون بهداشت مجلس مدعی است واکسن وارد کشور نشده، هم قرارداد خرید واکسن بسته شده است و هم واکسن خریداری، وارد کشور و تزریق شده و اخبار آن در رسانه ها منتشر شده است.

با این حال، خبرگزاری فارس همچنان آمادگی دارد توضیحات دکتر شهریاری در خصوص مستندات این ادعا را منتشر کند و اگر غیر از این است، مدعی‌العموم درباره این ادعا پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول