اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عشایر دیرالزور: در مبارزه با داعش، ارتش سوریه به ما کمک کرد، نه آمریکا

عشایر «الشعیطات» در استان دیرالزور در هفتمین سالگرد کشتار جمعی اعضای این عشیره به دست داعش، تأکید کرد که در آن زمان، فقط ارتش سوریه به آنان کمک کرد.

عشایر دیرالزور: در مبارزه با داعش، ارتش سوریه به ما کمک کرد، نه آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عشایر «الشعیطات» که جزء قبیله «العکیدات» در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه هستند، با انتشار بیانیه‌ای، هر گونه کمک از سوی شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا و ائتلاف بین‌المللی به رهبری این کشور را تکذیب کردند.

این عشایر در هفتمین سالگرد کشتار جمعی مردم قبیله خود به دست گروه تروریستی داعش، تأکید کردند که در آن دوران سخت، به جز ارتش سوریه، هیچ کسی به آنان کمک نکرد.

خبرگزاری اسپوتنیک ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، ادعای نیروهای آمریکایی و مزدوران وابسته به این کشور درباره حمایت از عشایر الشعیطات در برابر داعش، دروغی بیش نیست.

این عشایر با تأکید مجدد بر «مبارزه با تروریسم و خواری که غرب با حمایت از گروههای تروریستی و در صدر آن داعش برای ما می‌خواهد»، تصریح کردند، سرکوب آزادی بیان توسط کُردهای وابسته به آمریکا، باعث شده است که سالگرد این کشتار جمعی به خوبی برگزار نشود.

در این بیانیه آمده است، این عناصر ضمن ممانعت از برگزاری مراسم سالگرد، در عین حال با رسانه‌های سیاست‌زده خود، در حال فریب افکار عمومی هستند.

بر اساس این بیانیه، زمانی که کشتار الشعیطات رخ داد، جهان سکوت کرد و «کَر و کور شد، ولی ارتش سوریه، دست یاری به سمت مردم دراز کرد و از آنان حمایت نظامی، لجستیکی و انسانی به عمل آورد».

این عشایر در پایان تأکید کردند که کُردهای وابسته به آمریکا، نماینده آنان نیستند و عشایر الشعیطات در برابر برنامه‌های آنان ایستادگی خواهد کرد.

عناصر داعش در سال ۲۰۱۴، حدود هزار و ۵۰۰ نفر از عشیره الشعیطات را به صورت گروهی کشتند. داعش در آن زمان اتهام این عشیره را «مبارزه و جلوگیری از نفوذ» خود عنوان کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول