اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

بازدارندگی تهاجمی در مقابل تهدید احتمالی

سید حسن نصرالله در سخنرانی روز عاشورای حسینی با اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، نسبت به هرگونه تعرض و تهدید این کشتی‌ها، شدیداً هشدار داد.

بازدارندگی تهاجمی در مقابل تهدید احتمالی

گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت مهمان- احمد بنافی: سید حسن نصرالله در سخنرانی روز عاشورای حسینی با اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، نسبت به هرگونه تعرض و تهدید این کشتی‌ها، شدیداً هشدار داد. در این خصوص توجه به نکات زیر حائز اهمیت است:

 ۱- بعد از اعلام این خبر برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های معاند داخلی و خارجی با ایجاد شبهه نسبت به هزینه‌های این محموله‌های سوخت، ایجاد تشکیک کردند؛ این درحالی است که هزینه‌های این محموله‌های سوخت توسط تجار شیعه لبنانی به ایران پرداخت گردیده و از این حیث، از لحظه بارگیری و حرکت کشتی‌ها، آن تجار به عنوان مایملک محسوب می‌شوند.  

 ۲- اعلام سید مقاومت مبنی بر اینکه آن کشتی‌ها بخشی از خاک لبنان محسوب می‌شوند، به منزله این است که، هرگونه تعرض به آن کشتی‌ها، تعرض به خاک لبنان فرض گردیده و در واقع سید حسن نصرالله با این اقدام در مقابل تهدید احتمالی از ناحیه صهیونیست‌ها حق پاسخگویی را برای حزب‌الله مشروع، و عملا آنرا ابزار بازدارندگی نموده است.

۳- بازیگران معاند داخلی و خارجی لبنان با سیاسی کردن چالش‌های اقتصادی در لبنان، می‌خواهند سناریوی بی‌ثبات‌سازی داخلی را دنبال کنند. آنها در این سناریو می‌خواهند عامل بی‌ثباتی لبنان را متوجه مقاومت و حزب الله نمایند. هدف از این طراحی ایجاد فشار داخلی علیه حزب‌الله بوده، تا از این طریق حزب‌الله را در لبنان، تحت فشار عمومی، خلع سلاح و نهایتا  به یک حزب سیاسی تعدیل نمایند.

۴- بی‌شک امروز بخش قابل توجهی از هرج و مرج موجود و آنچه در صحنه داخلی لبنان می‌گذرد، محصول یک طراحی بزرگ برای آینده این کشور است. ایجاد چالش تامین سوخت برای مصارف داخلی لبنان، دقیقاً بخشی از این طراحی می‌باشد. اقدام سیدحسن‌نصرالله به شکل فوق‌العادی حمله به محیط محاسباتی دشمنان لبنان بوده و برهم زننده آن طراحی محسوب می‌شود. 

۵-اظهارات واهی سعد الحریری رئیس جریان المستقبل که ادعا کرده: «حزب‌الله می‌داند که بحران سوخت لبنان ناشی از قاچاق عامدانه برای خدمت به سوریه است و موثرترین حالت آن است که به جای منت گذاشتن بر سر لبنانی‌ها با دریافت مازوت ایران، قاچاق متوقف شود» ناخواسته پرده از این طراحی برمی‌دارد. سعد الحریری حق دارد که عصبانی باشد؛ چراکه سید مقاومت اکنون با هوشمندی و ابتکار عمل، بازی آنها برای ایجاد عملیات روانی و قلمداد نمودن حزب‌الله به عنوان مسبب وضع کنونی در لبنان را برهم زده است.

تجربه سالیان اخیر نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی عامل تهدید و برهم زننده امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و مدیترانه است. صهیونیست‌ها باید تهدید سید مقاومت را جدی بگیرند. اکنون سید حسن نصرالله یک معادله را اینگونه تعریف کرده است: «کشتی‌های حامل سوخت خاک لبنان محسوب می‌شوند، حمله به آن، حمله به خاک لبنان است و در صورت حمله به آن، پاسخ قطعی و در سطحی متوازن و حتی بالاتر در سرزمین‌های اشغالی داده خواهد شد». اکنون این معادله ضمن اینکه جایگاه حزب‌الله را در لبنان ارتقا داده، یک تغییر استراتژیک محسوب می‌شود و نشان از بازدارندگی تهاجمی حزب‌الله در مقابل رژیم صهیونیستی نیز می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول