اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وقوع ۱۰۳ مورد آتش‌سوزی در مراتع استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در سال گذشته ۱۰۳ مورد آتش‌سوزی در مراتع این استان به وقوع پیوست.

وقوع ۱۰۳ مورد آتش‌سوزی در مراتع استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی با اشاره به ۱۴ عنوان برنامه محوری در سال جدید، اظهار کرد: با ابلاغ اعتبارات استانی و ملی، برنامه‌های ۱۴ گانه آغاز شده است و امیدواریم که این پروژه‌ها با اعتبارات ۱۰۰ درصدی تا پایان سال تکمیل شود.

وی با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی استان سمنان حول محور بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اشتغال و مانع‌زدایی اقداماتی را آغاز کرده است، تصریح کرد: در زمینه اشتغال، احیای جنگل‌ها و زراعت چوب و مدیریت بر مراتع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به حوزه پشتیبانی عنوان کرد: بحث حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از آتش‌سوزی مدنظر این اداره کل بوده و از دیگر موارد، حفاظت از ذخیرگاه‌ها خواهد بود.

مرادی‌حقیقی در خصوص پایگاه‌های مردمی اطفای حریق در جنگل‌ها بیان کرد: در مراتع و جنگل‌های استان سمنان، پایگاه‌های ثابت اطفای حریق با تجهیزات مناسب مستقر شده است و در کنار این اقدامات پایگاه‌های مردمی را در اختیار داریم که در قالب تیم‌های واکنش سریع پایگاه‌هایی را با تجهیزات مناسب ایجاد کرده‌اند که برای اطفای حریق به اداره منابع طبیعی کمک می‌کنند.

وی با اشاره به مبارزه با قاچاق چوب در استان سمنان اضافه کرد: در حاشیه جنوبی این استان تاغ‌زارها قرار دارند که سودجویان برای تبدیل به ذغال این تاغ‌ها را قطع و به شهرهای دیگر منتقل می‌کنند که با هماهنگی مراجع قضایی اجازه جولان به این افراد داده نمی‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه درختان کهنسال زیادی در شمال استان وجود دارد که در سال یک سانتی متر رشد می‌کند، افزود: با توجه به وجود درختان خاص که در سال فقط یک سانتی‌متر رشد خواهند داشت از مردم می‌خواهیم که در زمان حضور در جنگل‌ها از آتش درست کردن در آنجا بپرهیزند.

مرادی‌حقیقی با اشاره به زمین‌خواری افراد سودجو در استان سمنان بیان کرد: افراد سودجو در همه جا پیدا می‌شوند؛ استان سمنان هم از این قضیه به دور نیست، افرادی قصد زمین‌خواری را داشتند و ساختمان‌های را نیز ایجاد کرده بودند که با دستور مقام قضایی سریعا از این اقدام آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۳ مورد حریق در استان سمنان ثبت شده است، تصریح کرد: عمده حریق‌ها مربوط به مراتع بوده است؛ آن هم به دلیل اینکه در سال‌های اخیر بسیار مراتع خشکی را داشتیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در خصوص میزان قاچاق چوب در این استان عنوان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و قرارگیری در گذرگاه عبوری بین استانی در شهرستان‌های مختلف، توقیف قاچاق چوب بسیار اتفاق می‌افتد.

مرادی‌حقیقی با اشاره به کوه‌خواری‌ها در شمال استان سمنان افزود: در شهرستان مهدی‌شهر افراد سودجو اقدام به کوه‌خواری و قطعه‌بندی زمین‌ها کرده بودند که با دستور مقام قضایی و اقدام به موقع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از این اقدام آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول