اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

احمد وحیدی، آرمان فلسطین و بازدارندگی ایران

آرمان فلسطین به راهبرد اصولی ایران در توسعه نقش بین‌المللی ایران در غرب آسیا و شمال شرق آفریقا شکل داده است که موفقیت آن در تأمین امنیت سرزمینی ایران، امری غیر قابل انکار است.

احمد وحیدی، آرمان فلسطین و بازدارندگی ایران

خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان ـ یوسف سیفی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر روابط بین الملل: کابینه دولت سیزدهم تا اینجای کار از امتیازات ویژه‌ای برخوردار است و چینش نیروها از جانب بسیاری از دلسوزان انقلاب اسلامی امید بخش ارزیابی می‌شود. حضور دوباره احمد وحیدی در لیست پیشنهادی رئیس‌جمهور از جمله این امتیازات به حساب می‌آید و نویدبخش ایجاد حرکتی تازه در ساختار و عملکرد وزارت کشور به عنوان گسترده‌ترین وزارتخانه دولت است. وجود نابسامانی‌ها در حوزه‌های متنوع مرتبط با این وزارتخانه، از تعامل مثبت با نارضایتی‌های به حق مردم گرفته تا مقابله موثر با فساد و بی‌نظمی در ساختار مدیریتی کشور، بر اهمیت توان مدیرتی وزیر و همکارانش افزوده و گزینه پیشنهادی آیت‌الله رئیسی به طور محسوسی نگرانی‌ها در این زمینه را کاهش داده است.

*پروژه ترور سیاسی فرمانده ایرانی

وحیدی بخش اعظمی از دوران زندگی خود را صرف تحکیم بنیان‌های امنیتی ایران اسلامی کرده و نقشی غیر قابل انکار در ارتقاء جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی کشورمان بر عهده داشته است. نشانه‌های موفقیت او علاوه بر درختان تنومدی چون سپاه قدس و دیگر جریانات الهام‌ گرفته از آن در جهان اسلام، تلاش مداوم رژیم صهیونیستی و عناصر وابسته به آن برای حذف وی از صحنه مدیریتی کشور بوده است. بهانه صهیونیزم بین‌الملل و عناصر وابسته به آن‌ها برای ترور سیاسی سردار وحیدی حادثه آمیا و روایت ساختگی آن در رسانه‌های وابسته به استکبار بوده است.

آمیا مخفف نام "مرکز همیاری یهودیان آرژانتین" است. مرکزی وابسته به کمیته یهودیان آمریکا که در بوئنوس آیرس واقع شده است و در جریان یک بمب‌گذاری در آن در 1373 خورشیدی ده‌ها تن از آرژانتینی‌های یهودی‌تبار کشته یا به شدت زخمی شدند.

بلافاصله پس از وقوع، این حادثه به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده شد و دولت آرژانتین با حمایت اسرائیل کارزاری گسترده را علیه کشورمان آغاز کرد. جمهوری اسلامی بارها دخالت در این حادثه را اتهامی بی‌اساس دانسته که ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی است. رویدادی که مهم‌ترین نتیجه آن برای تهران درگیر شدن در یک بحران قضایی بین المللی بوده که از قضا برای مشروعیت نظام نوپای جمهوری اسلامی در جهان نیز تهدید‌زا ارزیابی می‌شود.

حادثه خونین آمیا و رخدادهای مشابه، این فرصت را در اختیار صهیونیزم بین‌المللی قرار داده تا علاوه بر مخدوش کردن چهره بین‌المللی ایران، بتوانند عناصر موثر در روند قدرت‌گیری تهران در معادلات منطقه‌ای را تحت تأثیر قرار داده و تضعیف کنند. چهره‌های شاخصی که چه در سطح سیاست‌گذاری و چه در عرصه اجرا در حوزه‌ی راهبرد‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران نقشی تعیین کننده داشته‌اند، سطح دوم اهداف سیاسی این کشتار‌های بی‌رحمانه را تشکیل می‌دهند. در پروپاگاندای آمیا محور متهم سازی افراد، نقش آن‌ها در شکل‌گیری یک اتحاد جدید در منطقه بوده که این روز‌ها با نام "محور مقامت" شناخته می‌شود. نام احمد وحیدی فرمانده وقت نیروی قدس نیز از همین رو به سناریوی صهیونیستی آمیا اضافه شده و هر از چند گاهی بر علیه او و نظام اسلامی مورد بهره‌برداری تبلیغاتی قرار می‌گیرد.

پیش از این و در جریان تصدی وزارت دفاع از سوی سردار وحیدی در دولت دهم، پروپاگاندای صهیونیستی علیه او شدت گرفت و تلاش شد تا حضور وی در کابینه تحت تأثیر اتهام تروریستی آمیا قرار گیرد. این پویش رسانه‌ای ـ تروریستی علیه سردار وحیدی نتیجه عکس داد و او با بیشترین رای از سوی نمایندگان به هیأت دولت رفت.

*رژیم صهیونیستی و تضعیف منابع قدرت ایران

پرونده سازی علیه رئیس کنونی دانشگاه جامع دفاع ملی از سوی عوامل صهیونیزم نه شخص شخص احمد وحیدی که یکی از محوری‌ترین عناصر موثر در بازدارندگی میهن اسلامی را نشانه گرفته است. منظور بازدارندگی، ساختار امنیتی موجود در منطقه است که با نام محور مقاومت" و آرمان آزادی فلسطین شناخته می‌شود و طی سال‌های اخیر نقشی اساسی در تأمین امنیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده است.

مبارزه با استعمار در عمیق‌ترین سطوح گفتمانی انقلاب اسلامی ایران همواره حضوری چشمگیر و موثر داشته‌است. استعمار تجربه دیر‌پای مسلمانان از ناکامی، انحطاط و خیانت است که آسیب‌های گسترده‌ای بر هویت و خویشتن اسلامی وارد کرده و همچنان در صورت‌های تازه‌تر خود به نقش‌آفرینی در منطقه می‌پردازد. از حیث امنیتی، مهم‌ترین زخم ناشی از این فرایند شکاف دردناک و غم‌انگیزی است که در جریان جدایی فلسطین از پیکره جهان اسلام شکل گرفته‌است.

آرمان فلسطین بیش از هر چیز، از این حیث، به عنوان یکی از دال‌های محوری در گفتمان انقلاب اسلامی، نقش آفرین شده و به راهبرد اصولی جمهوری اسلامی در توسعه نقش بین‌المللی ایران در غرب آسیا و شمال شرق آفریقا شکل داده است. راهبردی که موفقیت آن در تأمین امنیت سرزمینی ایران، با توجه به شبکه‌ای از متحدان ملی و فرو‌ملی در میان کشورهای منطقه، به ویژه در سال‌های اخیر امری غیر قابل انکار است.

این ساختار امنیتی کارآمد از ابتدای انقلاب اسلامی، به شدت از سوی رژیم صهیونیستی، به مثابه یک تهدید تلقی شده و به موازات تقویت و تحکیم این شبکه از روابط، بحران امنیتی این رژیم را تعمیق شده است. از همین رو ایجاد اختلال در این راهبرد کلان و کارشکنی در روند رو به رشد نقش‌آفرینی ایران در منطقه، همواره از سرفصل‌های اصلی سیاست‌ خارجی اسرائیل و متحدانش بوده است.

پروپاگاندای اخیر رژیم صهیونیستی علیه دولت سیزدهم و گزینه پیشنهادی آن برای تصدی وزارت کشور، نمایانگر نگرانی این رژیم از حضور نیروهای متعهد و متخصص در مناصبی است که ناکارآمدی‌ها در حوزه وظایفشان، از جمله نقاط امید دشمن برای صدمه به انقلاب اسلامی ایران به حساب می‌آید. تبلیغاتی که با توجه به سوابق آن، به روشنی از سوی مردم و نخبگان سیاسی در ایران درک شده و تداوم حضور چهره‌هایی همچون احمد وحیدی در پست‌های کلیدی، نشانگر این واقعیت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول